۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۳
موسوی‌نژاد:

استیضاح فانی باید اعلام وصول شود

نماینده مردم بوشهر در مجلس گفت: متاسفانه رویکردهای سیاسی در وزارت آموزش و پرورش ایجاد شده، بنابراین باید هرچه سریع‌تر هیئت رئیسه مجلس استیضاح وزیر آموزش و پرورش را اعلام وصول کند.
کد خبر : ۲۰۶۹۳۳
صراط: سیدمهدی موسوی‌نژاد نماینده مردم بوشهر در جلسه علنی امروز یکشنبه ۱۸ مهر در تذکر شفاهی به مسئولین کشور اظهار داشت: ولایتمداری به شعار و ادعا و گفته نیست، امروزه عینیت بخشی به شعار «ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند» خدمت رسانی به محرومین است و ولی امر مسلمین همواره مبارزه در مقابل فساد را به مسئولین تذکر دادند.  
 
وی همچنین افزود: مبارزه با ویژه خواری، فساد اقتصادی، خدمت رسانی بی‌منت، تواضع، احقاق حقوق محرومین، استقامت در برابر مستکبرین و تلاش برای حل مشکلات مردم از تاکیدات مقام معظم رهبری به مسئولین است و همواره این مسائل را از آنان مطالبه می‌کند.  
 
موسوی‌نژاد تاکید کرد: به راستی آیا مسئولین به این مطالبات توجه کردند، آیا محروم کردن مردم بوشهر از حقوق حقه خود یعنی لبیک با مطالبات ولی امر مسلمین؟ آیا در کنار این همه منابع، ذخایر و ظرفیت‌های موجود در استان بوشهر از قبیل پارس جنوبی، نیروگاه اتمی بوشهر، دریا، شیلات، نخلستان و مجتمع عظیم نفتی خارک، آیا حاکی از بودن بعضی از مسئولین در راستای عدالتخواهی است؟  
 
این نماینده مجلس همچنین اضافه کرد: آیا ما می‌توانیم در قیامت پاسخ دهیم که عدالت را اجرا کرده‌ایم؟  
 
وی در تذکری از مسئولان وزارت نفت اظهار داشت: این وزارتخانه آزمون نفت را برای ۲۷ هزار نفر متقاضی کار برگزار کرد، اما تاکنون این وزارتخانه در جهت استخدام نیرو‌ها سهل انگاری می‌کند.  
 
وی همچنین با انتقاد از ساختار آموزش و پرورش افزود: متاسفانه رویکردهای سیاسی و برخوردهای سیاسی در این وزارتخانه ایجاد شده و همچنین در برخی از استان‌ها برای رفتارهای سیاسی اتاق فکر ایجاد کرده‌اند و حتی برخی از مدیران آموزش و پرورش ستادهای انتخاباتی اصلاح طلبان را ایجاد کرده‌اند.  
 
موسوی‌نژاد خطاب به هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: آیا نمی‌خواهید استیضاح وزیر آموزش و پرورش را اعلام وصول کنید؟ تا کی با سهل انگاری و مسامحه کار را به عقب می‌اندازید؟ هیئت رئیسه فردای قیامت باید جواب فرهنگیان را بدهد، آن‌ها که از حقوق و پاداش محروم شده‌اند.  
 
وی همچنین افزود: تعاونی روستایی چرا تاکنون به خوبی عمل نکرده است؟ این تعاونی که همواره باید یارای روستاییان باشد، نقش متفاوتی را ایفا می‌کند.  
 
نماینده مردم بوشهر در مجلس همچنین از وزیر جهاد کشاورزی به دلیل خرید خرما در سال گذشته و همچنین وزیر بهداشت تشکر کرد.  
 
موسوی‌نژاد در پایان با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران گفت: عاشورا یعنی استقامت در برابر زیاده خواهی‌ها، بنابراین تیم دیپلماسی ایران در برابر زیاده خواهی‌های غربی‌ها نباید کوتاه بیاید، چرا که پیروزی از آن حزب الله و ایران است.