۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۹

ادامه پیشروی النصره در ریف ادلب+نقشه

درگیری‌ میان گروه‌های مسلح تروریستی درحالی در ریف شمالی ادلب در شمال غربی سوریه ادامه دارد که «جبهه النصره» تلاش می‌کند، با پیشروی در این منطقه و تصرف اراضی بیشتر زمینه تشکیل «امارت اسلامی» خود را فراهم کند.
کد خبر : ۲۰۶۹۶۴
صراط: رگیری‌های مسلحانه بین گروه‌های تروریستی مسلح از جمله «جبهه النصره» بار دیگر در منطقه ریف شمالی ادلب، در شمال غربی سوریه از سر گرفته شد تا این گروه تروریستی پس از تصرف شهرک‌های کفرعوید، جبالا و معرتماتر مواضع خود را در این شهرک‌ها مستحکم و سپس شهرک «معرة حرمة» را محاصره کند که هم اکنون درگیری‌های شدید اطراف آن جریان دارد.

 ادامه پیشروی النصره در ریف ادلب+نقشه

موقعیت استان ادلب در سوریه

در همین راستا درگیری‌هایی میان النصره با گروه تروریستی موسوم به «گردان‌های الانصار» اطراف شهرک «کفر نبل» جریان دارد، در حالی‌که النصره پس از درگیری‌های گسترده با گروه تروریستی «جبهه انقلابیون سوریه» در دو شهرک «سفوهن» و «الفطیره» در ریف جنوبی ادلب کنترل آنها را نیز در دست گرفت.

منابع آگاه در این خصوص تاکید می‌کنند که این گروه‌های تروریستی در نبردهای خود از انواع سلاح‌های سبک و نیمه سنگین و سنگین استفاده کردند که منجر به کشته و زخمی شدن شمار زیادی از عناصر آنها شد.

از سوی دیگر نیروی هوایی ارتش سوریه مقرها و تجمعات گروه تروریستی النصره در شهرک‌های فیلون، النیرب، بروما، جدار بکفلون، کورین، حلوز و اطراف منطقه «جبل الأربعین» را هدف گرفته و منهدم کردند.

منابع محلی در این خصوص تصریح می‌کنند که شمار زیادی از عناصر النصره در جریان این حملات کشته و زخمی شدند، تا در پی آن جنگل‌های منطقه «الباسل» در غرب شهر ادلب نیز شاهد عملیات‌ گسترده نیروی هوایی ارتش سوریه باشد.

 ادامه پیشروی النصره در ریف ادلب+نقشه

نقشه ریف ادلب

به موازات عملیات نیروی هوایی ارتش سوریه، یگان‌های اطلاعاتی این ارتش نیز تحرکات گروه‌های مسلح در شهرک «نحلیا» از توابع شهر «اریحا» را در ریف ادلب را به دقت رصد کردند تا به دنبال آن یگان توپخانه ارتش سوریه با توپ و موشک‌های میان برد مواضع این گروه‌ها را که عمدتا وابسته به جبهه النصره بود، را گلوله باران کنند.

همچنین براساس اطلاعات میدانی بدست آمده یگان توپخانه ارتش سوریه چندین کاروان کمک‌ رسانی و امدادی جبهه النصره را میان دو منطقه تل مردیخ و سراقب گلوله باران کردند.

جدیدترین گزارش‌های میدانی بدست آمده از ریف شمالی ادلب تاکید می‌کند که دایره جنگ میان گروه‌های مسلح در این منطقه هر روز درحال توسعه و گسترش است، با تاکید بر این امر که جبهه النصره تلاش دارد، با تسلط هرچه بیشتر بر مناطق این بخش از سوریه به تبع گروه تروریستی تکفیری «داعش»، «امارتی اسلامی» را در این منطقه برای خود بنا کند، اما اینکه در این راه موفق خواهد بود، یا خیر، روزهای آینده مشخص خواهد کرد.
منبع: فارس