۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۱

احتمال‌ کشته‌شدن‌ البغدادی‌ چقدراست؟

بغداد روز یکشنبه احتمال کشته شدن 'ابوبکر البغدادی' سرکرده داعش در جریان حملات هوایی ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا در عراق را مورد بررسی قرار داد.
کد خبر : ۲۰۷۰۱۱
صراط: به گزارش پایگاه اینترنتی میدل ایست آنلاین، مرگ البغدادی برای ائتلاف ضد داعش یک پیروزی است و به نیروهای عراقی که برای بازپس گیری مناطقی در عراق از داعش در حال مبارزه هستند، کمک می کند.

اعلام خبر حمله هوایی به یک مراسم که شماری از سرکردگان داعش و احتمالا البغدادی در آن حضور داشتند، در پی افشای طرح اعزام یک هزار و 500 سرباز آمریکایی به عراق به منظور مشورت دهی و آموزش به نیروهای عراقی منتشر شد.

یک مقام ارشد اطلاعاتی عراق در مورد احتمال کشته شدن البغدادی اظهار داشت: تا این لحظه اطلاعاتی دقیقی در این زمینه در دست نیست.

وی که خواست نامش ذکر نشود، افزود: اطلاعات منتشر شده از منابع غیررسمی بوده و هنوز تایید نشده است، اما ما این مساله را در دست بررسی داریم.

فرماندهی مرکزی آمریکا که فعالیت نیروهای آمریکایی در خاورمیانه را تحت نظر دارد، روز گذشته (شنبه) اعلام کرد که جنگنده های ائتلاف ضد داعش یک گردهمایی از سرکردگان این گروه تروریستی در نزدیکی موصل را هدف قرار داده اند.

در همین حال، 'پاتریک رایدر' سخنگوی این فرماندهی اظهار داشت: نمی توانیم احتمال حضور ابوبکر البغدادی در میان حاضران در این گردهمایی را تایید کنیم.

وی هدف از حملات هوایی جمعه شب به این گردهمایی را تحت فشار قرار دادن داعش و اطمینان از این مساله دانست که آزادی این گروه برای مانوردهی، برقراری ارتباط و فرماندهی تا حد زیادی محدود شود.

ژنرال 'نیکولاس هوتون' رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح انگلیس نیز امروز (یکشنبه) گفت: مطمئنا نمی توانم کشته شدن البغدادی را تایید کنم.

وی افزود: تایید مطلق این مساله احتمالا به چند روز زمان نیاز خواهد داشت.
منبع: ایرنا