۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۹

نگاه دلار به مسقط

بازار ارز در هفته گذشته شاهد کاهش دامنه ی نوسانات و افزایش دلار بود و این در شرایطی است که این بازار بیش از پیش تحت تأثیر مذکرات هسته ای در عمان قرار گرفته است.
کد خبر : ۲۰۷۰۳۹
صراط: به گزارش اکو ویژن به نقل از سایت طلا، بازار ارز که نگاهش به مذاکرات هسته ای دوخته شده، این روزها شاهد کاهش سطح تقاضا و نوسانات اندک دلار است که این امر آرامش را بر بازار حکم فرما کرده است.
دلار در روز گذشته قدری افزایش یافت که البته دلار این سیر افزایشی را از ابتدای هفته ی گذشته استارت زد و در روز شنبه ی گذشته شاهد رشد دلار و پوند و کاهش یورو بود که فعالان آن را بازتابی از برابریهای این ارزها در سطح جهانی می دانند.
ارزش دلار در این روز در حالی بر بهای 3250 تومان قرار گرفت که در طی دو هفته ی قبل از آن نوسانات این اسکناس سبز در زیر این سطح بود.
با تداوم رشد دلار در روز یکشنبه تقریباٌ در حدود یک هفته بهای شاخص بازار ارز با افزایش توام شد و با رشد 37 تومانی از پایین ترین حد در یک ماه گذشته به بالای مرز 3250 تومان رسید، سطحی که از 24 مهر ماه دلار به خود ندیده بود.
در روز یکشنبه یورو و پوند به 4110 و 5195 تومان و درهم امارات به 890 تومان دست یافتند.
بعد از تعطیلی روزهای دوشنبه و سه شنبه به مناسبت روز تاسوعا و عاشورای حسینی، در روز چهارشنبه قیمت دلار بازهم افزایش یافت و در نزدیکی مرز 3260 تومان قرار گرفت. البته نرخ خرید این ارز بین صرافی ها متفاوت بود.
افزایش ارزش دلار در سه روز کاری هفته در حالی بود که دامنه ی نوسانات کاهش اما سطح معاملات با افزایش همراه نشد.
ارزش یورو در روز چهارشنبه قدری کاهش یافت که با افت 4 تومانی روز پنج شنبه به بهای 4105 تومان دست یافت.
دلار معاملات خود را در روز پنجشنبه در پی خبر پرداخت قسط چهارم درآمدهای نفتی بلوکه شده ایران با کاهش آغاز کرد و بر بهای 3255 تومان قرار گرفت.
در روز پنج شنبه یورو بر بهای 4105 تومان و پوند و درهم امارات بر نرخ 5195 و 892 تومان آرام گرفتند.
بازار ارز که همچنان اخبار پیرامون مذاکرات هسته ای را رصد می کند، این روزها با کاهش شدید تقاضا برای دلار روبروست و خوش بینی بازار به روند مذاکرات با اظهارات اخیر عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده چشم انداز منفی برای دلار را رقم زده است.
عراقچی توافق هسته ای را به نفع طرفین مذاکره کننده و منطقه دانسته و گفته هیچ کس خواستار بازگشت به شرایط قبل از توافق ژنو نیست.
برچسب ها: مسقط دلار یورو صراط