۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴

انهدام باند 9نفره گوشی‌دزدهای تهران

9 گرداننده باند بزرگ سرقت گوشی‌های موبایل پایتخت‌نشینان در عملیات ضربتی پلیس دستگیر شدند.
کد خبر : ۲۰۷۰۹۵
صراط:  9 گرداننده باند بزرگ سرقت گوشی‌های موبایل پایتخت‌نشینان در عملیات ضربتی پلیس دستگیر شدند.
اقدامات پلیسی برای به دست آوردن ردپایی از کیف‌قاپان حرفه‌ای در سطح پایتخت با شکایت‌های مشابه زنان و مردان گرفتار در دام این باند در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
این مردان و زنان در شکایت‌های خود از دزدان حرفه‌ای‌ای نام بردند که سوار بر موتور در محدوده غرب و مرکز شهر پرسه می‌زنند و با ویراژهای ماهرانه اقدام به سرقت کیف و تلفن همراه آنان کرده و در کوچه پس‌کوچه‌های شهر ناپدید می‌شوند.
با توجه به سرنخ‌ها و ردپاهایی که طعمه‌های این دزدان در اختیار مأموران قرار داده بودند، تیمی از تجسس پایگاه 5 پلیس آگاهی وارد عمل شدند تا با گشت‌های محسوس و غیر‌محسوس این دزدان را به دام اندازند. اوایل آبان ماه بود که شش موتورسوار در حال پرسه‌زنی برای شکار طعمه‌هایشان بودند که مأموران به آنان مظنون شده و رفتارهایشان را تحت‌نظر قرار دادند. دزدان جوان در حالی که نمی‌دانستند در برابر چشمان تیزبین پلیس قرار دارند، در حمله به رهگذری به محاصره درآمدند و وقتی راهی برای فرار نیافتند، چاره‌ای جز تسلیم ندیدند.
دو کیف‌قاپ حرفه‌ای وقتی روبه‌روی دادیار «مرشدلو» از شعبه چهار دادسرای امور جنایی تهران قرار گرفتند، به 200 سرقت کیف و گوشی در محدوده غرب و مرکز تهران اعتراف کردند.
رئیس این باند در بازجویی‌ها گفت: با 9 دوستم یک شبکه کیف‌قاپی در تهران راه‌اندازی کرده و به صورت دو نفری با موتورسیکلت در اطراف شهر پرسه می‌زدیم و به کمین طعمه‌هایمان می‌نشستیم تا اینکه این‌بار دستگیر و رسوا شدیم.
مأموران آگاهی در ادامه فعالیت‌های خود و با دستگیری این دو تبهکار، هفت عضو دیگر این باند را با شگردهای ویژه پلیسی شناسایی و دستگیر کردند و همه آنها کیف‌قاپی‌های سریالی را به گردن گرفتند.
قاضی مرشدلو در این‌باره به شوک گفت: تاکنون 40 طعمه این دزدان شناسایی شدند و تحقیقات برای افشای دیگر اقدامات تبهکارانه آنان ادامه دارد.‌

منبع: ایران