۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۲

برنامه حزب ندا برای انتخابات مجلس

ما حتما برای انتخابات مجلس برنامه داریم، برنامه‌ای که به امید خدا بعد از صدور مجوز و نهایی شدن تدوین برنامه جامع انتخاباتی حزب منتشر خواهد شد. البته قرار نیست انتخابات‌محور باشیم. اصلا می‌خواهیم ثابت کنیم احزاب غیر از انتخابات کارهای دیگری هم دارند. در انتخابات مجلس فعالانه حضور خواهیم داشت و برنامه‌ها و اسامی پیشنهادی‌مان را به موقع به شورای هماهنگی اصلاحات ارائه می‌کنیم.
کد خبر : ۲۰۷۱۶۹
صراط: سیدشهاب الدین طباطبایی عضو هیات موسس تشکل ندا درباره  اهداف شکل‌گیری ندا و نسبت آن با جریان اصلاح‌طلبی اظهار داشت: ندا یک حزب اصلاح‌طلب است، ریشه و دیدگاه اصلاح‌طلبی دارد گرچه در بعضی روش‌ها متفاوت خواهد بود. اساس ندا بر گفت‌وگو و تعامل با تاکید بر حفظ هویت خود است. تکیه بر مشترکات به جای تمایزها از اصول اولیه ندا است. موسسین ندا می‌خواهند ثابت کنند همچنان می‌شود در چارچوب نظام با حفظ هویت اصلاح‌طلبی سیاست‌ورزی کرد و معتقدیم این به نفع نظام، به نفع مردم و در جهت پیشرفت، عزت و آبادانی کشور است.
 
* حتما برای انتخابات مجلس برنامه داریم
 
طباطبایی درباره رویکرد ندا برای انتخابات آینده تصریح کرد: ما حتما برای انتخابات مجلس برنامه داریم، برنامه‌ای که به امید خدا بعد از صدور مجوز و نهایی شدن تدوین برنامه جامع انتخاباتی حزب منتشر خواهد شد. البته قرار نیست انتخابات محور باشیم. اصلا می‌خواهیم ثابت کنیم احزاب غیر از انتخابات کارهای دیگری هم دارند. در انتخابات مجلس فعالانه حضور خواهیم داشت و برنامه‌ها و اسامی پیشنهادی‌مان را به موقع به شورای هماهنگی اصلاحات ارائه می‌کنیم.
 
*تدوین برنامه فعالیت‌های سیاسی ندا در کمیسیون‌های دفتر سیاسی
 
عضو هیات موسس حزب ندا از تدوین برنامه فعالیت‌های سیاسی حزب متبوعش در کمیسیون‌های دفتر سیاسی موقت خبر داد و گفت: ساختار نهایی برنامه‌ها پس از صدور مجوز و تشکیل کنگره و تعیین شورای مرکزی مصوب خواهد شد. مقدمات کار همانطور که گفتم توسط ارکان موقت حزب آماده شده است.
 
وی در ادامه درباره رویکرد اعتدال دولت و اینکه برخی اصلاح‌طلبان حضور فرمانداران دولت قبل را با شعار اعتدال در تضاد می‌دانند، خاطرنشان کرد: ما با مطلق‌گرایی موافق نیستم، نمی‌توانیم مطلق بگوییم همه فرمانداران دوره آقای احمدی‌نژاد آدم‌های بی‌کفایتی بودند و همه فرمانداران دولت اصلاحات آدم‌های خوبی بودند. هرکسی که مطلق بگوید و قضاوت کند باید در مورد قضاوت‌هایش تجدیدنظر کند. بعضی از ما عادت داریم که مطلق بگوییم و حد وسطی نداریم اصلاً اعتدال یک معنی‌اش همین است. یعنی شما بپذیرید که یک آدمی اگر کارآمد است و متعلق و منسوب به جناح غیرهمسو با دولت هم هست کار کند، اتفاقی که در هشت سال قبل از این دولت نیافتاد!
 
عضو هیات موسس تشکل ندا ادامه داد: آقای روحانی شعار هوشمندانه‌ای انتخاب کرد، زمانی یک شعار بین مردم اقبال پیدا می‌کند که مردم کمبود آن را احساس کنند. جامعه کمبود شعار اعتدال را در هشت سال گذشته احساس کرد، شعار اعتدال هوشمندانه‌ و درست بود.
 
*احمدی‌نژاد نیازی به همگرایی نداشت
 
وی با بیان اینکه  آقای احمدی‌نژاد نیازی به همگرایی نداشت، او همگرا نمی‌خواست تصریح کرد: اگر منصفانه بگویم آقای احمدی‌نژاد در مقطعی حلقه بسته مدیران کشور را شکست‌، اتفاق خوبی بود که متاسفانه در بحران ناکارآمدی دولت گذشته گم شد. ایده‌ای که به افراط کشیده شد، مدیران لایق و کاربلد را هم کنار زدند، تا مثلا جوانگرایی کنند. از ترس تکرار تجربیات آن هشت سال جوانگرایی محدود شده تا جایی که دولت آقای روحانی رکورددار تشکیل مسن‌ترین دولت جمهوری اسلامی است.
 
*خاستگاه روحانی از ابتدا اصلاح‌طلبی نبوده است
 
طباطبایی در خصوص تبار سیاسی روحانی گفت: خاستگاه آقای روحانی و عقبه‌ای که داشته از ابتدا اصلاح‌طلبی نبوده است، با دولت های مختلف کار کرده و در همه این موارد هم یک مواضع مستقلی داشته و همان نگاه اعتدالی را که به نظرم به مرور تکمیل شده است.  امروز به نظرم آقای روحانی در پی اصلاح است.
 
طباطبایی با بیان اینکه جریان اصلاح‌طلبی سمپات آقای روحانی است، از آمادگی برای برگزاری مسابقات شطرنج سیاسی بین سیاسیون خبر داد و گفت: ببینید فضای یکسویه هیچ وقت ماندنی نیست. اصلا فرقی هم نمی کند که کدام جناح حاکم باشد. اول هم گفتم، باید به این نتیجه برسیم و رسیده ایم که هیچ کدام از جناح ها حذف شدنی نیستند. بهترین حالت این است که برای حفظ منافع ملی و پیشرفت کشور همدیگر را به رسمیت بشناسند و تحمل کنند، در عین رقابت قاعده بازی سیاسی را رعایت کنند. یک بار گفتم آمادگی داریم مسابقات شطرنج سیاسی راه بیندازیم، کاش همه سیاستمداران ما بیایند شطرنج یاد بگیرند. شطرنج را نمی شود به هم زد، باید پای بازی بنشینی و تا آخر بازی کنی، بازی حریف را پیش بینی کنی و پیش بروی. از گروه های مختلف می خواهیم دعوت کنیم بنشینند سر یک میز و حداقل با هم شطرنج بازی کنند.
 
وی حضور چهره هایی مثل ناطق و عارف را برای این کشور مایه برکت دانست و گفت: خط قرمز حمایت اصلاح‌طلبان از دولت تحقق وعده‌های انتخاباتی روحانی است.
 
*دولت در مواجهه با رسانه یکپارچگی ندارد
 
وی در ادامه با بیان اینکه مجموعه دولت در حوزه رسانه و در مواجهه با آنها یکپارچگی ندارد، یعنی هر کدام از دوستانی که یک بخشی از ارتباط با رسانه به آنها سپرده شده یا مسئولیتی دارند هر کدام مثل جزایر جداگانه‌ای با نگاه خودشان به رسانه ارتباط برقرار می‌کنند، افزود: وقتی مجموعه دولت را می‌گویم منظورم این است که دولت مشاور رسانه‌ای، معاون ارتباطات و تبلیغات دارد که هر کدام نگاه خودشان را دارند و می‌خواهند با نوع نگاه خودشان ارتباط بگیرند و کار را پیش ببرند. به نظرم فقدان یک نظام جامع رسانه‌ای و یک نگاه واحد و منسجم به حوزه رسانه در دولت آقای روحانی حس می‌شود.
 
طباطبایی درباره اینکه آیا  عدم برگزاری نمایشگاه مطبوعات در سال گذشته آسیب تلقی نمی‌شود، توضیح داد: می‌توانیم آسیب تلقی کنیم یا می‌توانیم بگوییم اتفاقاً اینجا یک مقداری صبر کردند تا آن نگاه به یک نگاه واحدی برسد و یک جمع بندی مناسبی داشته باشند تا یک نمایشگاه خوب برگزار کنند. همیشه نمی‌توان گفت که اگر کاری انجام نشد این معنی بدی می‌دهد و شاید نشان از پختگی و تأملی باشد که آن لحظه برای‌شان وجود نداشته و اول کار دولت بوده است و می‌خواستند ارتباطاتشان را در این حوزه منظم کنند و بعد نمایشگاه مطبوعات را برگزار کنند. من این را خیلی منفی نمی‌بینم.
منبع: فارس