۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰

سرنخ حمایت مالی ترکیه از داعش فاش شد

آژانس بین‌المللی هماهنگی و همکاری ترکیه (تیکا) از مؤسسات طرفدار گروه تروریستی داعش حمایت مالی می‌کند.
کد خبر : ۲۰۷۳۲۱
صراط: آژانس بین‌المللی هماهنگی و همکاری ترکیه (تیکا) از مؤسسات طرفدار گروه تروریستی داعش حمایت مالی می‌کند.

روزنامه جمهوری اسلامی در ستون  جهت اطلاع نوشت:

* خادمان حرمین مطهر حضرت امام رضا علیه السلام و حضرت معصومه سلام‌الله علیها و دیگر اماکن مقدسه به زنان و دختران فاقد حجاب برتر چادرهایی امانت می‌دهند تا ایشان با چادر به زیارت بروند. چادرهای به ودیعه سپرده شده پس از زیارت به دربانی‌ها تحویل داده می‌شوند. بعضی از زائران با دیدن این اقدام، می‌پرسند: آیا بهتر نیست نهادهای فعال در زمینه فرهنگی بخشی از بودجه خود را صرف تهیه چادرهای نماز کرده و به زائران فاقد حجاب برتر هدیه بدهند؟ هدیه چادر در اماکن متبرکه آن هم به زائرانی که دارای حجاب برتر نیستند، یکی از زیباترین نوع امر به معروف و تبلیغ حجاب است.

* داعش اعلام کرد: پیش مرگه‌ها کافرند. به گزارش العالم، مرکز موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان در لندن اعلام کرد: فیلمی به دست آمده است که نشان می‌دهد یکی از اعضای داعش در مسجد منطقه اختارین شهر حلب سوریه برای مردان و کودکان سخنرانی می‌کند و از آنها می‌خواهد که با سرکرده داعش بیعت کنند.وی به آنها وعده می‌دهد که داعش با ارتشی که یک سرش در استان دیاله عراق و سر دیگرش در استان حلب سوریه خواهد بود، از کُردها حمایت خواهد کرد. این عضو داعش برای توجیه درگیری با نیروهای کرد و از جمله آنان پیشمرگه، می‌افزاید: داعش هم اکنون در عراق با پیشمرگه می‌جنگد نَه به این دلیل است که نیروهای پیشمرگه کُرد هستند بلکه به این دلیل که کافر هستند و از دین خدا خارج شده‌اند و منادی سکولاریسم هستند و اعتقادی به خدا و اسلام و پیامبر ندارند.


* یک نماینده مجلس حزب جمهوریخواه خلق ترکیه اعلام کرد: آژانس بین‌المللی هماهنگی و همکاری ترکیه (تیکا) از مؤسسات طرفدار گروه تروریستی داعش حمایت مالی می‌کند. "تورگوت دیبِک" درخواستی به دولت ترکیه برای توضیح مساله حمایت مالی تیکا از مؤسسات و مراکز طرفدار داعش ارائه کرده است.

سایت خبری "اودا تی وی" ترکیه به نقل از دیبک تأکید کرد: مؤسسه فرهنگ، آموزش و پرورش به علت حمایت از دو گروه تروریستی داعش و جبهه النصره بسته شده است، و دولت باید توضیح بدهد که این مؤسسه نیز در میان دیگر مؤسساتِ واقع در کوزوو از حمایت مالی تیکا برخوردار بوده است یا نَه و چه مقدار کمک مالی دریافت کرده است.

دیبک افزود: نعمان کورتولموش معاون نخست وزیری ترکیه در پاسخ به درخواست ما از اعلام اسامی مؤسساتِ برخوردار از حمایت مالی تیکا امتناع کرد تا واقعیت حمایت مالی تیکا از تعداد زیادی از مؤسساتِ طرفدار داعش و جبهه النصره فاش نشود. نعمان اعتراف کرد که 3 هزار یورو به مؤسسه فرهنگ، آموزش و پرورش و 45 هزار یورو به مؤسسه اوقاف اسلامبول پرداخت شده است در حالی که این دو مؤسسه از جبهه النصره و داعش حمایت می‌کردند و به همین دلیل بسته شدند. یک نماینده دیگر مجلس ترکیه به نام "ابراهیم ایهان" نیز اعلام کرد دولت ترکیه مردم این کشور را می‌کشد، ولی از داعش حمایت می‌کند.

برچسب ها: ترکیه حمایت داعش