۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵

جاسازی مواد مخدر در مجسمه های قدیسین

پلیس آرژانتین در همکاری با مأموران پلیس مکزیک توانستند اعضای باند قاچاقچیان مکزیکی را در آرژانتین شناسایی و دستگیر کنند.
کد خبر : ۲۰۷۳۳۱
صراط: پلیس آرژانتین در همکاری با مأموران پلیس مکزیک توانستند اعضای باند قاچاقچیان مکزیکی را در آرژانتین شناسایی و دستگیر کنند.
سرکرده باند «هنری خزوس لوپز» ملقب به «کوت می‌سانگر» در حالی که سعی داشت همراه همدستان خود حدود دو تن کوکائین را در آرژانتین جا به جا کند، دستگیر شده است.
سال‌هاست که قاچاقچیان کارتل‌های بزرگ موادمخدر، کوکائین و دیگر موادمخدر را از طریق کشورهای بولیوی و پرو به آرژانتین انتقال می‌دهند.
قاچاقچیان با رقیق کردن موادمخدر آنها را با چند روغن مخلوط می‌کردند و به عنوان مایع خنک‌کننده در بوینس‌آیرس به فروش می‌رساندند.
مأموران پلیس توانسته‌اند محموله بزرگ کوکائین را در یک کشتی باری کشف کنند. انتقال مواد از طریق دریا انجام می‌شد و قاچاقچیان سال‌هاست که به همین شیوه مواد را وارد آرژانتین و پرو می‌کنند. قاضی «ساندرا آرویو»‌ می‌گوید: روش قاچاقچیان بسیار ابتکاری و فریبنده و لجستیکی بوده است که طی سال‌های گذشته با این روش مواد را از طریق بنادر و جاده‌ها وارد بوینس‌آیرس می‌کردند.
به گفته این قاضی دادگاه، محموله‌های موادمخدر در مجسمه‌های قدیسین، بسته‌بندی‌های پوشک بچه‌، مبلمان و صندلی‌های چرخدار جاسازی می‌شد.

منبع: ایران