۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲

نظر عجیب وزیر پیشنهادی علوم درباره بسیج

فخرالدین دانش‌آشتیانی: طرح ما این بود که بسیج در همان پایگاه‌های خارج از دانشگاه بماند و اگر دانشجویی تمایل به حضور داشت برود، آنها مخالفت می‌کردند و ما نیز تبعات حضور بسیج در دانشگاه را ‌یادآوری می‌کردیم.
کد خبر : ۲۰۷۳۷۵
صراط: در شرایطی که وزیر پیشنهادی جدید روحانی به مجلس، چهره کمتر شناخته شده ای به شمار می رود، نقل قول عجیبی از او در خصوص بسیج دانشگاه در برخی رسانه ها منتشر شده است.

نظرات جالب وزیر پیشنهادی اصلاح طلب روحانی

فخرالدین دانش آشتیانی از سال ۷۶ تا ۸۲ در دوران وزارت مصطفی معین در وزارت علوم، معاون او بوده است.

در نقل قول عجیبی که در کتاب «دفتر دانش، تاریخ شفاهی آموزش عالی ایران به روایت دکتر مصطفی معین» از دانش آشتیانی منتشر شده، آمده است:

”طرح ما این بود که بسیج در همان پایگاه‌های خارج از دانشگاه بماند و اگر دانشجویی تمایل به حضور داشت برود و در همان مناطق ثبت‌نام کند، ما هم همکاری می‌کنیم و فرم‌های عضویت را از طریق نهادهای فرهنگی داخل دانشگاه به افراد علاقه‌مند می‌رسانیم. آنها مخالفت می‌کردند و ما نیز تبعات حضور بسیج در دانشگاه را ‌یادآوری می‌کردیم. یادم می‌آید که آقای‌ هاشمی هم تقریباً نظر ما را داشت. در نهایت رأی‌گیری شد و نظر ما تأیید شد. از جلسه که بیرون آمدیم، آن دوستان به من گفتند که شما خیانت بزرگی به دانشگاه‌ها کردید.”