۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷

عملکرد نتانیاهو خلاف درخواست‌های کابینه است

رئیس سابق موساد با انتقاد از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو در استفاده از گزینه خشونت علیه فلسطینیان گفت که کابینه اسرائیل دقیقاً خلاف درخواست‌هایی که از یک دولت وجود دارد عمل می‌کند.
کد خبر : ۲۰۷۴۲۰
صراط: دنی یاتوم، رئیس سابق موساد و از اعضای کنست و حزب کار اسرائیل در مصاحبه‌ای با یدیعوت آحارونوت گفت: :"نخست‌وزیر گمراه شده است. اکنون زمان این است که برای خاموشی آتش روی آن آب بریزیم نه اینکه با ریختن بنزین آن را شعله‌ور کنیم".

یاتوم  در ادامه گفت: "دولت نتانیاهو دقیقاً خلاف درخواست‌هایی که از یک دولت در اسرائیل وجود دارد عمل می‌کند".

وی همچنین تأکید کرد: "برای جلوگیری از اقدامات آن دسته از شهروندان یهود و عرب که در روند زندگی خلل ایجاد می‌کنند باید از گزینه زور استفاده کرد اما از سوی دیگر باید از مذاکره برای ایجاد محیطی آرام استفاده کنیم. این وظیفه نخست‌وزیر و اعضای کنست است".

در روزهای اخیر میزان نارضایتی از عملکرد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه وی در سرزمین‌های اشغالی افزایش پیدا کرده است.

در همین حال عمیر بیرتس وزیر محیط زیست اسرائیل با انتقاد شدید از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو از سمت خود استعفا کرده و گفته بود: زمان آن رسیده است که از جایگزینی برای او سخن بگوییم.

این وزیر اسرائیلی گفته بود: «در حالی که هرچیزی اطراف ما در حال سوختن و جوش آمدن است، نتانیاهو اسیر رویکردهای تندروها شده است».

وی همچنین نتانیاهو را به در پیش گرفتن مواضع و بیانیه‌های افراطی و مشروعیت بخشیدن به کسانی که در تلاش برای متشنج کردن اوضاع هستند، متهم و تهدید کرده بود: «من بخشی از این رویکردها نخواهم بود و در کابینه‌ای که این راه کنونی را در پیش گرفته، باقی نخواهم ماند».

منبع: تسنیم