۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۴

نظر خرازی درباره نامه اوباما به رهبر انقلاب

دبیرکل تشکل ندا از تکمیل پرونده حزب متبوعش خبر داد و گفت: بسیاری از جوانان منتظر آغاز فعالیت اجرایی ندا هستند.
کد خبر : ۲۰۷۴۲۸
صراط: دبیرکل تشکل ندا از تکمیل پرونده حزب متبوعش خبر داد و گفت: بسیاری از جوانان منتظر آغاز فعالیت اجرایی ندا هستند.

صادق خرازی دبیرکل تشکل «ندا» با حضور در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها درباره نامه اوباما به رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: نامه سیاسی یک امر متعارف و طبیعی است که رئیس کشوری برای رهبر یک کشور دیگر می‌نویسد و این نه اولین نامه و نه آخرین نامه تاریخ سیاسی ایران خواهد بود.
 
خرازی با اشاره به موقعیت ممتاز و ویژه ایران گفت: آنها به این موقعیت ویژه ایران در دنیا، منطقه خاورمیانه و جهان اسلام احتیاج دارند.
 
این دیپلمات سابق کشورمان با تأکید بر موقعیت ژئوپلتیک و استراتژیک جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد:‌تحقق امنیت منطقه‌ای و کمربند امنیتی بدون در نظر گرفتن ایران امکان ندارد.
 
وی ادامه داد: با توجه به اینکه شخصیت رهبر انقلاب در چارچوب جغرافیای سیاسی یک کشور نمی‌گنجد و دارای نفوذ و محبوبیت در جهان اسلام  است طبیعی است که آنها بخواهند از این موقعیت استفاده کنند و این مسئله را در آستانه مذاکرات مطرح کنند.
 
خرازی در عین حال گفت: من فکر می‌کنم ایران هوشمندتر از آن است که بخواهد واکنش دیگری نشان دهد. هر چند می‌تواند تأثیر داشته باشد اما قطعا به تغییر سیاست ایران منتج نخواهد شد.
 
دیپلمات سابق کشورمان با بیان اینکه تغییر در سیاست ایران باید آشکارا و عینی بوده و طرف مقابل ضمانت‌های لازم را ارائه دهد، متذکر شد: مهمترین جلوه‌ای که می‌تواند به صورت علنی خود را نشان دهد مذاکراتی است که پیش روی ایران قرار دارد.
 
وی در خصوص نقش و اثرگذاری سردار قاسم سلیمانی اظهار داشت: هر ملیتی که دارای تمدن است از نمادهایی برخوردار بوده که نماد تاریخی را اسطوره، نمادهای معنوی را اسوه و نمادهای موجود عینی و قهرمانان ملی را الگو می‌دانند و از این رو حاج‌قاسم نیز یکی از این نمادهاست.
 
خرازی با تأکید بر اینکه حاج‌قاسم سلیمانی نه یک فرد بلکه امتی در میان امت اسلامی و هزاران نفر است، تصریح کرد: حاج‌قاسم به عنوان نماد اقتدار و قدرت باید مورد توجه باشد.
 
این دیپلمات سابق کشورمان تأکید کرد: من قبل از اینکه به عنوان یک رفیق و دوست دوران دفاع مقدس برای حاج قاسم حرمت قائل باشم او را نماد قدرت ایران در منطقه می‌شناسم که با عشق این کار را انجام داده است.
 
وی در خصوص آخرین وضعیت تشکل «ندا» نیز اظهار داشت: ما منتظر صدور مجوز فعالیت ندا از سوی وزارت کشور هستیم تا زودتر تکلیف تشکل «ندا» مشخص شود.
 
خرازی از تکمیل پرونده تشکل متبوعش خبر داد و گفت:‌ ندا دارای مرامنامه است و بسیاری از جوانان منتظر هستند که این تشکل زودتر برنامه های اجرایی و عملیاتی خود را اعلام کند از این رو مترصد تشکیل کمیسیون ماده 10 هستیم.
 
دبیرکل تشکل ندا با بیان اینکه ما با حفظ هویت اصلاح‌طلبی خود معتقد به تعامل با نظام و حل مشکلات هستیم، خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم یک فضای خوب و منطقی در کشور ایجاد شود.
منبع: فارس
برچسب ها: خرازی حزب ندا نظام