۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۲

هند برای کنترل جمعیت زنان را می‌کشد!

یک عضو حزب سوسیال دموکرات شورای شهر مالمو سوئد معتقد است داعش را موساد خلق کرده است.
کد خبر : ۲۰۷۵۶۵
صراط: روزنامه جمهوری اسلامی‌ در قالب اخبار جهت اطلاع امروز چهارشنبه خود نوشت:   فشار دولت پکن بر اقلیت مسلمان اویغور در شمال شرقی چین شدت گرفته است. پس از ممنوعیت تحصیل کودکان در مدارس اسلامی و نیز منع حجاب برای زنان در مجامع عمومی، حالا کمونیست‌های چین فشار را بر علما و وعاظ اویغور وارد می‌کنند. به گزارش شفقنا؛ به تازگی مقامات دولتی در ترکستان (سین کیانگ) اقدام به زندانی کردن چند امام جماعت محلی کرده‌اند و نام آن را نیز مقابله با "سخنرانی‌های غیرقانونی این وحشی‌ها" گذاشته‌اند. چینی‌ها این افراد را در دادگاهی به 5 تا 16 سال زندان محکوم کرده‌اند. جرم این رهبران مذهبی در ترکستان، ادامه موعظه و سخنرانی علیرغم اخطار دولت مرکزی بوده است. جرایم دیگری که مقامات استان به این افراد نسبت داده اند، برهم زدن نظم عمومی، ایراد سخنان مذهبی در تحریک مردم، نفرت پراکنی قومی و مذهبی و در نهایت ایجاد مشکل برای مقامات منطقه بوده است. کنگره ملی اویغورهای در تبعید نیز محکومیت امامان مذهبی خود را به شدت محکوم کرده است. کارشناسان می‌گویند مشکل اصلی در ترکستان این است که مردم اویغور هیچ حقی برای برگزاری مراسم مذهبی و سنتی خود ندارند.

* یک عضو حزب سوسیال دموکرات شورای شهر مالمو سوئد معتقد است داعش را موساد خلق کرده است. وی با درج این مطلب در شبکه اجتماعی فیسبوک که در روزنامه "سیداسونزکان" سوئد نیز منتشر شده، افزود: رژیم صهیونیستی گروه تروریستی داعش را برای راه انداختن جنگ و کشتار مسلمانان آموزش داده است. به گزارش عصر ایران، به نقل از روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل، "آذریان گابا" در این پیام خود نوشت: "داعش توسط سازمان جاسوسی اطلاعاتی اسرائیل (موساد) آموزش می‌بیند، این مسلمانان نبودند که جنگ را راه انداختند، آنها بازیچه اشخاص دیگر شده‌اند." علاوه بر این روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت" از وجود یک ستاد عملیاتی تابع موساد در استان الانبار خبر داده که مأموریت آن،‌ حمایت اطلاعاتی از تروریست‌های داعش است.

*مسئولان هندی به جای جلوگیری از رشد بسیار زیاد جمعیت میلیاردی خود درحال کشتن زنان خود هستند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، به تازگی برنامه‌ای رایگان و ملی از طرف وزارت بهداشت و درمان هندوستان به عموم مردم عمدتاً فقیر و روستایی این کشور معرفی شد که طی آن می‌توانستند زنان خود را عقیم کنند اما حدود 80 زن هندی پس از اولین مراحل عمل جراحی عقیم سازی با بیماری‌های مختلفی روبرو شدند که در نهایت 8 نفر از آنان جان خود را از دست دادند. یکی از مقامات درمانی منطقه بیلاسپور در هند به خبرنگاران گفت این زنان با علائمی چون تب و حالت تهوع به بیمارستان مراجعه کرده بودند که متأسفانه هشت نفر از آنان مردند. هم اکنون 64 زن در وضعیت وخیمی به سر می‌برند. وضعیت در منطقه به حدی بحرانی است که وابستگان زنان کشته شده و بیمار با خشم شدید به بیمارستان محل ریخته و آشوب به پا کرده‌اند. کیفیت و کمیت وسایل ایمنی و پزشکی نیز در این بیمارستان بسیار نگران کننده است. هندوستان یک میلیارد و 200 میلیون نفر جمعیت دارد.

* تصویری که یکی از کاربران توییتر منتشر کرده است، میزان استقبال از دروس علمی شیوخ وهابیت را نشان می‌دهد. به گزارش شفقنا به نقل از اخبار 24، این تصویر که واکنش متفاوتی را از سوی کاربران توییتر به دنبال داشته، جلسه درس علمی "شیخ محمد الشقیطی" یکی از علمای سرشناس وهابیت عربستان را نشان می‌دهد که تنها یک نفر در آن حاضر شده است. برخی کاربران توییتر در واکنش به این تصویر، آن را بیانگر عدم استقبال از دروس شرعی شیوخ وهابیت عنوان کرده‌اند.