۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵

آمار تردد روزانه خودروها بین تهران و حومه

به گفته او هفت میلیون جمعیت در حاشیه شهر تهران زندگی می کنند: بخش عمده ای از آنها برای امرار و معاش و مسایل دیگر به شهر تهران رفت و آمد روزانه دارند.
کد خبر : ۲۰۷۵۹۱
صراط: بررسی موضوعاتی همچون فرهنگ سازی قطار حومه ای در کنار مترو و چالش های مسکن مهر در استان تهران مهمترین موضوعاتی بود که در جلسه مشترک وزیر راه و شهرسازی با استاندار و مدیران کل استانداری تهران مطرح شد.
 
عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در مورد جلسه مشترک مسئولان وزارت راه و شهرسازی با مسئولان استانداری تهران گفت: در چند مورد از مشکلات استان تهران تصمیم گیری های خوبی شد؛ نخستین موضوع مربوط به ارتباط شهر تهران با حومه آن می شود که روزانه 850 هزار خودرو بین این دو منطقه در رفت و آمد است.
 
وزیر راه و شهرسازی درباره وضعیت قطار حومه ای و تفاوت آن با مترو گفت: رفت و آمد قطار حومه ای بسته به تقاضا، برنامه ریزی می شود و باید حتماَ پارکینگ های مناسبی در ایستگاه های حومه شهر برای آن فراهم شود تا متقاضیان وسایل خود را در آنجا پارک کنند و از طریق قطار به متروی شهرها متصل شوند.
 
به گفته او هفت میلیون جمعیت در حاشیه شهر تهران زندگی می کنند: بخش عمده ای از آنها برای امرار و معاش و مسایل دیگر به شهر تهران رفت و آمد روزانه دارند.
 
آخوندی گفت: موضوع دیگری که در این جلسه درباره آن بحث شد مشکل مسکن مهر تهران و البرز بود چون بر اساس برنامه ریزی های انجام شده 300 هزار واحد مسکونی تا اواسط سال آینده به مردم تحویل داده می شود. واحدهای مسکونی مورد نظر 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند اما از نظر وضعیت خدمات زیربنایی و روبنایی مشکلات زیادی دارند به همین خاطر مقرر شد گزارشی از این موضوع تهیه و به دولت تقدیم شود تا بودجه لازم را فراهم کنیم.

منبع: پايگاه اطلاع رساني استانداري تهران