۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶

تله نامرئی پلیس برای موتورسوار تبهکار

دزد تک‌رویی که موتورسوار ماهری است و خیابان‌های جویبار و شهر‌های اطراف آن را به کابوس عابران پیاده تبدیل کرده بود، در دام نامرئی پلیس گرفتار شد.
کد خبر : ۲۰۷۶۰۹
صراط: این پسر جوان که از موتور سواران حرفه‌ای جویبار است با ویراژهای خطرناک سر راه عابران پیاده و مشتریان بانک‌ها کمین می‌کرد و در چشم بر هم‌زدنی همه دارایی‌های آنها را به سرقت می‌برد.
 
دزد 24 ساله چنان در حرکت‌های ناگهانی با موتور مهارت داشت و در اقدامات تبهکارانه‌اش با سرعت و ناگهانی عمل می‌کرد که از سوی دوستانش به شکارچی شهرت پیدا کرده بود.
این دزد جوان در کنار سرقت‌های خیابانی به سرقت از خانه‌ها هم دست زده و تعدادی از خانه‌های شهر جویبار را خالی کرده بود.
عملیات مأموران برای به دست آوردن ردی از این تبهکار به دنبال دریافت گزارش‌هایی از چند فقره سرقت توسط دزدی با نشانی‌های «حامد» معروف به «شکارچی» در دستور کار مأموران قرار گرفت.
مأموران آگاهی شهر جویبار که از مدت‌ها تلاش و تعقیب و مراقبت‌های خیابانی نتیجه‌ای نگرفته بودند سرانجام این متهم را در تله نامرئی خود گرفتار کردند.
دزد که باور نمی‌کرد چنین ساده دستبند سرد قانون بر مچ‌هایش حلقه بزند شوک زده از بازداشت خود مدعی شده بود که مأموران او را با فرد دیگری اشتباه گرفته‌اند.
این متهم به سرقت که دارای سوابق بازداشت در گذشته است وقتی دید اظهارات ضد و نقیض‌اش برای فریب مأموران بی‌فایده است ناچار لب به اعتراف گشود و اقدامات تبهکارانه خود را تشریح کرد.  وی در جریان بازجویی‌های تخصصی و فنی پلیس به 15 سرقت در چند شهر استان مازندران و جویبار اعتراف کرد.
مأموران در ادامه تحقیقات و بازرسی از خانه متهم به سرقت اموال سرقتی از قبیل یک لپ‌تاپ، چند گوشی تلفن همراه، چند النگو و گردنبند، چند کارت سوخت وسایل نقلیه، چند کیف زنانه و یک پمب آب برقی کشف کردند.
سرهنگ «رضازاده» فرمانده پلیس جویبار در این باره گفت: دزد در ادامه تحقیقات برای انجام بررسی‌های تکمیلی درباره سایر عملیات خلافکارانه‌اش با صدور قرار قانونی در اختیار مأموران قرار گرفت.
فرمانده پلیس جویبار در ادامه از شهروندان خواست: با رعایت هشدارهای پلیس ضمن همکاری با پلیس در برقراری امنیت و آرامش در جامعه سهیم باشند و به منظور پیشگیری از سرقت داخل خودرو در توقف‌های کوتاه مدت شیشه خودروی خود را بالا برده و درها را قفل کنند و از گذاشتن اشیای قیمتی داخل آنها خودداری کنند.

منبع: ایران