۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹

قانون جدید صادرات شمش طلا

عضو ناظر شورای پول و اعتبار با اشاره به مصوبه جلسه دیشب این شورا، گفت: تصویب شد کسانی که شمش طلا وارد می‌کنند، بدون اینکه تحویل ارز حاصل از آن را ضمانت بدهند و یا معادل شمش آن را وارد کنند، می‌توانند به صادرات آن هم اقدام کنند.
کد خبر : ۲۰۷۶۶۹
صراط: محمد رضا پور ابراهیمی با اشاره به جزئیات جلسه دیشب شورای پول و اعتبار، اظهارداشت: یکی از مصوبات جلسه روز گذشته شورا برای صنعت طلا بود زیرا مدتی است این صنعت از رونق افتاده است.
 
وی افزود: تصویب شد کسانی که شمش طلا وارد می‌کنند، بدون اینکه تحویل ارز حاصل از آن را ضمانت بدهند و یا معادل شمش آن را وارد کنند، می‌توانند به صادرات آن هم اقدام کنند.
 
عضو ناظر شورای پول و اعتبار گفت: پیش از این صادرات طلا منوط به این است که صادرکننده ارز حاصل را به بانک مرکزی بفروشد و یا تعهد دهد معادل آن را شمش طلا وارد کند؛ این مصوبه موجب رونق کسب و کار صنعت طلا خواهد شد و افراد با محدودیت و موانع کمتری می‌توانند فعالیت می‌‌کنند.
 
پور ابراهیمی با اشاره به مزایای اقتصادی این مصوبه افزود: اجرای این مصوبه، ایجاد شفافیت در صنعت طلا و صادرات واردات آن و دریافت بهتر مالیات بر ارزش افزوده و تعرفه واردات طلا را در پی خواهد داشت.
 
وی اظهارداشت: مباحث دیگری مطرح شد که به کمیسیون‌های شورای پول و اعتبار ارجاع شد.
منبع: فارس