۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۳
سروری:

آماتورها شورای شهر را به حاشیه راندند

عضو شورای شهر تهران گفت: در شورای شهر فعلی نگاه‌های سیاسی وجود دارد و افرادی که با فرمول‌های سیاسی آشنا نیستند به جای اینکه در شورای شهر به موضوع مطالبات مردمی ورود کنند شورا را به حاشیه مسائل سیاسی وارد می‌کنند.
کد خبر : ۲۰۷۶۸۷
صراط: پرویز سروری درباره سیاسی شدن شورای شهر اظهار داشت: شوراها از زمان آغاز به کار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی روند رو به رشد و فراز و فرودهایی داشتند و اقبال مردم و مشارکت آنها در رابطه با شورای شهر رو به افزایش بود همچنین توقعات آنها از شوراها نیز رو به افزایش بود.
 
وی افزود: در انتخابات شورای شهر سطح نمایندگان با جمعیت رای دهندگان رو به افزایش است به گونه‌ای که در شورای شهر تهران چند نماینده، وزیر، معاون رئیس جمهور و نخبگان حضور دارند و این نشان دهنده رشد جایگاه شورای شهر است.
 
این عضو شورای شهر ادامه داد: سیاست زدگی در شورای شهر آفتی بزرگ است چرا که شورای شهر با سیاست ارتباط خوبی ندارد و ورود سیاست زدگی به شورا یعنی شورای شهر از اهداف اصلی  خود منحرف شده است. کار سیاسیون در عرصه‌های کارشناسی عموما حاشیه سازی است ولی تخصص و هنری که سیاست ورزان در عرصه کارشناسی دارند این است که فعالیت‌های کارشناسی را به حاشیه برده و تنش‌ها را به صحنه بیاورند که نتیجه این موضوع باعث از دست رفتن امکانات و فرصت‌ها می‌شود.
 
سروری بیان کرد: در شورای اول شهر تهران افراد با نگاه سیاسی وارد شورا شدند و توسط دولت اصلاحات این شورا ادامه نیافت و مجبور به انحلال شدند، نتیجه این موضوع آن شد که در اولین دوره فعالیت شوراها شاهد شکست آنها بودیم و در انتخابات دوم شوراها نیز نمایندگانی از جبهه ملی و نهضت آزادی حضور داشتند و مشارکت احزاب مختلف حداکثری بود اما شاهد حضور تعداد کمی از افراد برای شرکت در انتخابات شورای شهر دوم بودیم چرا که مردم این حس را پیدا کرده بودند که حقوق آنها در شورای شهر نادیده گرفته می شود.
 
وی با اشاره به اینکه در شورای دوم و سوم تلاش بسیاری صورت گرفت تا این برگ سیاه را از دفتر شورا پاک کنند، گفت: عملکرد اعضای شورای شهر تا جایی پیش رفت که شورای سوم به موفقیت رسید اما هم‌اکنون درخصوص شورای فعلی شهر احساس خطر می‌کنم.
 
این عضو شورای شهر بیان کرد: در شورای فعلی افرادی که در سیاست آماتور هستند اما خود را حرفه‌ای می‌دانند حضور دارند. این افراد با فرمول سیاسی آشنا نیستند در عرصه سیاسی بد بازی می‌کنند، به جای اینکه در شورای شهر وارد متن مطالبات مردم شویم در حاشیه مسائل سیاسی به سر می‌بریم.
 
سروری گفت: در شورای شهر تلاش بسیاری می‌کنیم تا مانع غلبه نگاه سیاسی و جناحی شویم اما برخی از گروه‌‌ها و مطبوعات نان تنش‌های سیاسی را می‌خوردند به گونه‌ای که احزاب سیاسی از بیرون تلاش می‌کنند تا تنش‌ها را به شورای شهر وارد کنند. در بحث بوستان مادر شاهد برگزاری جلسات کارشناسی و حضور شهردار تهران در شورای شهر و توضیحات وی بودیم اما یکی از روزنامه مطلبی را منتشر کرد مبنی بر اینکه چرا برخی از اعضای اصلاح طلب شورای شهر با صحبت‌های قالیباف قانع شدند و واکنش نشان ندادند.
 
وی درخصوص تکریم بانوان در شهرداری تهران و ارتباط دادن آن با موضوع تفکیک جنسیتی بیان کرد: اعضای شورای شهر به دنبال تعامل هستند اما جناح‌ها و گروه‌هایی در خارج از شورا تلاش می‌کنند تا مطامع خود را به داخل شورا بیاورند و با تهدید و فشار نظرات کارشناسی اعضا را سیاسی جلوه دهند اما ادامه این روند منجر به آسیب به مردم می‌شود باید اجازه داد تا اعضای شورا که صاحب تخصص هستند تصمیمات کارشناسی خود را اتخاذ کنند و با اقدامات سیاسی مانعی بر سر راه تصمیمات کارشناسی ایجاد نکرد.
 
این عضو شورای شهر تهران بیان کرد: برخی از اعضای شورا تلاش می‌کنند تا القا کنند که مدیریت فعلی شورای شهر غیرکارشناسی است و قادر به اداره شورا نیست.
منبع: تسنیم