۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۵

جزئیات‌دیدارروسای‌جمهوری‌ایران‌وآذربایجان

روسای جمهوری ایران و آذربایجان در نشست مشترک هیات های عالی رتبه دو کشور بر گسترش بیش از پیش روابط تهران – باکو در تمامی عرصه ها تاکید کردند.
کد خبر : ۲۰۷۷۱۲
صراط:  حجت الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» در این نشست با اشاره به چهارمین دیدار خود با رییس جمهور آذربایجان، گفت: در این دیدارها گام هایی را در راستای افزایش بیش از پیش مناسبات و همکاری های تهران – باکو برداشته ایم و مصمم هستیم از ظرفیت های دو کشور به نفع دو ملت استفاده کنیم.

رییس جمهوری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان ظرفیت های فراوانی برای افزایش سطح همکاری های دوجانبه دارند، اظهارداشت: دو کشور در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و مسایل سیاسی و بین المللی از ظرفیت های بی شماری برخوردار هستند که باید آنها را به فعلیت در آوریم.

روحانی اظهار امیدواری کرد در جریان این سفر دو کشور در تمامی زمینه ها به بحث و تبادل نظر پرداخته و مناسبات خود را هر چه بیشتر ارتقا دهند.

رییس جمهوری آذربایجان نیز در این نشست با اشاره به اشتراکات دو ملت ایران و جمهوری آذربایجان گفت: دولت جمهوری آذربایجان اهتمام ویژه دارد که روابط دو کشور و دو ملت را در تمامی عرصه ها به هم نزدیک تر کند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری، حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی و محمود گودرزی ورزش و جوانان و علی سیف رییس بانک مرکزی روحانی را در این سفر همراهی می کنند.
منبع: ایرنا