۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۵

شمخانی:درباره توافق خوشبین هستیم

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت در صورت پایبندی به محتوای نامه اوباما و پاسخ ایران، به دستیابی به توافق هسته‌ای خوشبین هستیم.
کد خبر : ۲۰۷۸۰۴
صراط: "علی شمخانی" دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در مصاحبه با شبکه خبری المیادین گفت: ما اصرار داریم که روابط ما با کشورهای منطقه بر اساس منافع ملت‌ها باشد.

وی به تحریم‌ها علیه ایران اشاره کرد و گفت: تحریم‌های ظالمانه یکجانبه یا تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل پایه و اساس قانونی نداشته وباید لغو شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت: در صورتی که مذاکرات بدون برداشته شدن تحریم‌ها به پایان برسد مذاکراتی ناقص بوده و برخلاف تعهدات ابتدایی غرب است.

علی شمخانی افزود: آن چیزی که ثابت می‌کند برنامه هسته‌ای ایران مسالمت‌آمیز است بازرسی‌های قانونی و غیر قانونی در بیش از 12 سال گذشته بوده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت: به تامین سوخت مورد نیاز سایت‌های هسته‌ای خود پایبند بوده و دارای فناوری تولید سوخت هسته‌ای هستیم و نیازی به کشورهای دیگر نداریم.

وی افزود که روابط ایران و عربستان سعودی که تاریخی است در سطح مورد نظر قرار ندارد.

علی شمخانی به نامه اخیر "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا به ایران اشاره کرد و گفت: ایران به نامه اوباما به مقام معظم رهبری پاسخ داده و این اولین نامه نیست.

وی گفت: در صورت پاینبدی به محتوای نامه اوباما و پاسخ ایران به آن، درباره دستیابی به توافق هسته‌ای خوشبین هستیم.

منبع: تسنیم