۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰

افزایش آمار قاچاق مواد مخدر در لندن

مأموران پلیس اسکاتلندیارد از افزایش باندهای تبهکارانه و دام‌های قاچاقچیان موادمخدر برای جذب نوجوانان خبر داد.
کد خبر : ۲۰۷۸۴۷
صراط: مأموران پلیس اسکاتلندیارد از افزایش باندهای تبهکارانه و دام‌های قاچاقچیان موادمخدر برای جذب نوجوانان خبر داد. براساس گزارش اسکاتلندیارد، بتازگی شمار قاچاقچیان در مناطق مختلف لندن، همپشایر و کنت به طرز بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است.
«سیمون‌ هاردینگ» جرم‌شناس و کارشناس پلیس در این باره گفت: دختران و پسران نوجوان 14 تا 20 ساله بشدت در معرض خطر هستند چون قاچاقچیان آنها را به پخش موادمخدر وامی‌دارند. این جرم‌شناس ضمن اعلام هشدار به خانواده‌های انگلیسی خواستار توجه و رسیدگی بیشتر مسئولان دولتی بویژه پلیس به این موضوع شد.
طبق آخرین آمارهای منتشر شده طی سال گذشته حدود 250 افسر پلیس با همکاری در هشت باند تبهکاری، نوجوانان 14 ساله را به استخدام قاچاقچیان درآورده‌اند تا به پخش موادمخدر در بین نوجوانان بپردازند. بر همین اساس بیش از 200 باند خلافکار طی سال 2013 میلادی در لندن شناسایی و منهدم شده‌اند. براساس گزارشی دیگر 900 تن از اعضای باندهای قاچاق موادمخدر نیز توسط اسکاتلندیارد شناسایی و بازداشت شده‌اند.
این در حالی است که تلاش اغلب این باندها برای جلب همکاری دانش‌آموزان دبیرستانی در جنوب لندن برای پخش موادمخدر چشمگیر بوده است. قاچاق و پخش کوکائین و کراک مهم‌ترین فعالیت نوجوانان لندنی به شمار می‌رود. طی شش ماه گذشته نیز 15 پسر و دختر 15 تا 20 ساله هنگام پخش موادمخدر در کنت توسط پلیس به دام افتادند.

منبع: ایران