۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳

انفجار مقابل سفارت مصر در لیبی +تصاویر

انفجار یکی در نزدیکی سفارت مصر در طرابلس و دیگری در نزدیکی سفارت امارات در پایتخت لیبی رخ داد.
کد خبر : ۲۰۷۹۱۰
صراط: انفجارهایی روز پنج‌شنبه نزدیک سفارتخانه‌های مصر و امارات عربی متحده در طرابلس پایتخت لیبی روی داد.
براساس این گزارش، دو انفجار یکی در نزدیکی سفارت مصر در طرابلس و دیگری در نزدیکی سفارت امارات در پایتخت لیبی رخ داد که در این انفجار‌ها کسی کشته یا زخمی نشده است.
این دو سفارتخانه مدتی است که در بیشتر مواقع بسته هستند. روابط امارات و امارات با لیبی تیره است به ویژه آنکه امارات و مصر متهم هستند در حملات هوایی مدتی پیش به لیبی دست دارند.
این انفجار‌ها در پی انفجار یک رشته خودروهای بمب‌گذاری شده در روز چهارشنبه عمدتا در شهرهای تحت کنترل دولت از لحاظ بین‌المللی به رسمیت شناخته شده مستقر در شهر طبرق در شرق لیبی روی داد.
دولت مستقر در طبرق با چالشی از سوی دولتی رقیب که در طرابلس تشکیل شده، مواجه است.
هم مصر هم امارات در تابستان در پی درگیری‌های مسلحانه در طرابلس بین گروه‌های مسلحی که برای تحت کنترل دراوردن لیبی مبارزه می‌کنند، کارکنان دیپلماتیک خود را از پایتخت این کشور خارج کردند.
یک شاهد عینی اعلام کرد انفجار بمب نزدیک سفارت مصر اندکی خسارت به ساختمان‌ها و برخی مغازه‌ها وارد کرده ولی مشخص نیست که آیا سفارتخانه نیز آسیب دیده است یا خیر.
هنوز جزئیاتی درباره این‌که آیا این سفارتخانه‌ها هدف انفجار‌ها بوده‌اند یا اینکه آیا هیچ یک از کارکنان یا نگهبانان در زمان انفجار‌ها در ساختمان‌ها بوده‌اند یا خیر، در دسترس نیست.
هیچ گروهی تاکنون مسئولیت این انفجارها را به عهده نگرفته و وزارت خارجه لیبی نیز واکنشی نشان نداده است.
منبع: ابنا