۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۸

پیشروی ارتش سوریه به‌سوی دژ تکفیری‌ها

ارتش سوریه روز پنجشنبه عملیات وسیعی را در استان های متخلف این کشور انجام داد بویژه بسوی شهر دوما که به دژی برای تروریست های تکفیری موسوم به «جیش الاسلام» تبدیل شده است، پیشروی کرد
کد خبر : ۲۰۷۹۷۴
صراط:  منابع خبری تایید کرده اند که پیش قراولان ارتش سوریه وارد روستای تل الریحان واقع در جنوب شهر دوما شده اند.

درعملیات ارتش سوریه درمناطق مختلف این کشور دهها تروریست تکفیری مسلح کشته و یا زخمی شده و دهها خودرو و ادوات نظامی آنها منهدم شده است.

این گزارش حاکی است، برخی منابع که تحولات نظامی در سوریه را پیگیری می کنند، از رسیدن نیروهای ارتش سوریه به آستانه دروازه های دوما و همچنین فرار «زهران علوش» سرکرده جیش الاسلام از مقر خود در این شهر که در20 کیلومتری شمال شرق دمشق واقع است، خبر داده اند.

منابع موثق هم ازکشته شدن « ابومالک التلی» سرکرده گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره در منطقه القلمون به همراه هفت تن از دستیارانش در جریان حملات هوائی ارتش سوریه به بلندی های این منطقه خبرداده اند.

با توجه به این ضربه سخت به پیکر گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره در منطقه القلمون ، ناظران پیش بینی کرده اند که طرح این گروه تروریستی برای آغاز حمله گسترده در این منطقه در نطفه خفه شده است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز خبرداد: کمین های ارتش سوریه در شهر شلایا و منطقه جبل الاربعین از توابع استان مرزی ادلب واقع در شمال غرب سوریه ، موجب شد تا شمار زیادی از تروریست های مسلح کشته و یا زخمی شوند.

نیروهای ارتش سوریه عملیات نفوذی تروریست های مسلح به منطقه «حسیا» واقع در جنوب شهر حمص در مرکز سوریه را خنثی و همه تروریست های گروه نفوذی را از پای درآوردند.

نیروهای ارتش سوریه در جنوب استان حسکه واقع در شمال شرق سوریه و بصری الشام از توابع استان درعا در جنوب این کشور با تروریست ها درگیر شدند و ضربات سهمگینی را بر آنها وارد کردند
منبع: ایرنا