۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶

داعش به‌دنبال‌جذب‌مهندسان‌نفت‌سعودی

روزنامه فرامنطقه ای 'الحیاة' درشماره روزپنجشنبه خود نوشت: گروه تروریستی داعش تلاش می کند کارکنان شرکتهای نفتی عربستان را به منظوراستفاده از تجربه های آنها در میدانهای نفتی و گازی عراق و سوریه جذب کند.
کد خبر : ۲۰۸۰۵۳
صراط:  به نوشته الحیاة، گروه تروریستی داعش فقط به جذب جوانان عربستانی به عنوان جنگجو و شرکت در عملیات های انتحاری اکتفا نکرده است.

این گروه تروریستی اخیرا اقدام به جذب هکرها به منظور تخریب پایگاههای اینترنتی مخالف خود و خیاط به منظور دوختن لباس های قندهاری کرده است.

داعش در آخرین اقدام خود خواستار پیوستن کارکنان شرکت های نفتی عربستان به منظوراستفاده از تجربه آنها در میادین نفتی و گازی عراق و سوریه شده است.

روزچهارشنبه 'منذر الزعبی' ملقب به 'ابوغاده الزعبی' یکی از تروریست های داعشی عربستانی خبر پیوستن دوست و همکار خود 'ابو رجاء' که سالها در شرکت نفت 'آرامکو' عربستان کارمی کرده، به داعش را اعلام کرد.

'زعبی' یکی از وظایف و ماموریتهای همکارسابق خود را همکاری در بازگرداندن میادین نفتی به وضعیت طبیعی و تولید نفت اعلام کرده است.

گروه تروریستی داعش از 'ابو رجا' خواسته اند بر دوره های آموزشی آنها نظارت و تجربیات خود را به آنها منتقل کند.

تصاویری نیز از 'ابو رجا' در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که وی را در حال تعمیر تجهیزات میادین نفتی نشان می دهد که در حمله های ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد تروریسم آسیب دیده است.

این مهندس عربستانی که از کار در میدان نفتی 'السفیانی' به کار در میدانهای نفتی داعش منتقل شده است نیز در تویتر نوشت: هشت چاه نفتی به وضعیت سابق خود بازگشته اند و تولید نفت در سایر میدانهایی که تولید آنها متوقف شده است، در آینده آغاز می شود.
منبع: ایرنا