۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲

کنترل‌سد"العظيم "به‌دست‌نیروهای‌عراقی

نیروهای امنیتی عراق کنترل سد العظیم و روستاهای اطراف آن را در اختیار گرفتند.
کد خبر : ۲۰۸۰۶۹
صراط:  به نقل ازشبکه تلویزیونی المیادین، نیروهای امنیتی عراق با حمایت نیروهای بسیج مردمی موفق شدند منطقه بیجی در شمال استان صلاح الدین را آزاد کنند و کنترل سد العظیم و روستاهای اطراف آن را در اختیار بگیرند. این موفقیت بعد از مقابله با عناصر داعش در استان دیاله در شمال شرقی بغداد پایتخت عراق به دست آمد. 

خبرنگار المیادین در گزارشی درباره این موضوع گفت کنترل بیجی در استان صلاح الدین در اختیار نیروهای امنیتی عراق قرار گرفت. نیروهای عراقی و بسیج مردمی و نیروی هوایی به مدت حدود یک ماه با تاکتیک محورهای متعدد، وارد درگیری های شدیدی با عناصر داعش شدند. بیجی از نظر نظامی، آزاد شده و تنها تلاش واحدهای مهندسی برای خنثی سازی مین هایی که عناصر داعش در این منطقه کار گذاشته اند، باقیمانده است. 

در ادامه گزارش "عبدالکریم الخفاجی "سرهنگ ارتش عراق به خبرنگار این شبکه گفت ما امروز منطقه ای در بیجی را آزاد کردیم و به پالایشگاه بیجی رسیدیم. عملیات متوقف نمی شود و همانطور که آن ها در تکریت و بیجی شکست خوردند در موصل نیز شکست خواهند خورد. 

خبرنگار این شبکه افزود پیشروی میدانی نیروهای عراقی تا سد العظیم در دیاله ادامه یافته است و اهمیت راهبردی در این نهفته است که این سد نقطه اتکا داعش بین استان های کرکوک، صلاح الدین و دیاله و مسیر کمک رسانی به قره تپه و السعدیه و جلولا تا کوههای حمرین به شمار می رود. 

"نعیم العبودی "از فرماندهان نیروهای بسیج مردمی به خبرنگار این شبکه گفت این پیروزی در بیجی تاثیر منفی بر روحیه عناصر داعش و کمک رسانی به آن ها خواهد گذاشت و کمک رسانی به برخی مناطق تحت کنترل داعش قطع خواهد شد.

در ادامه این گزارش آمده است کارشناسان می گویند تغییرات در فرماندهی نظامی، تغییراتی در میدان نبرد به نفع نیروهای عراقی به وجود آورده است.