۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۰

نوبخت: 400 هزار شغل در تابستان ایجاد شده!

نوبخت بیان داشت: با تلاش‌های انجام‌ شده در تابستان سال جاری نیز 400 هزار فرصت شغلی ایجاد شده، اما در مقابل 2 میلیون بیکار نیاز به فعالیت بیشتری از سوی دولت است.
کد خبر : ۲۰۸۱۱۸
صراط: سخنگوی دولت گفت: با استفاده از ظرفیت‌های گردشگری مذهبی و باستانی و افزایش دو برابری گردشگران نسبت به سال گذشته، رشد ناخالص ملی به 4.6 درصد رسیده است.

محمدباقر نوبخت امشب در پایان سفر خود به شیراز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تأکید رئیس‌جمهور تلاش می‌شود اعتبارات تمام طرح‌هایی که تا پایان سال جاری به پایان برسد به صددرصدی اختصاص ‌یابد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف مهم ملی در توسعه سند چشم‌انداز 20 ساله استقرار جمهوری اسلامی در جایگاه نخست فناوری راهبردی است، افزود: برای رسیدن به این هدف از ظرفیت و توانمندی‌های استان‌ها به‌ویژه فارس که در جایگاه ممتازی قرارگرفته است استفاده می‌شود.

معاون نظارت و راهبردی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: برای تسریع در روند اجرایی برنامه‌های راهبردی دولت در هفته آینده لایحه تنظیم بودجه برای سال آینده استان‌ها به مجلس ارائه می‌شود و در صورت تصویب از امکانات استان‌ها برای تحقق چشم‌انداز بهره کافی را خواهیم برد.

نوبخت تصریح کرد: بر اساس توافق به‌ عمل‌ آمده مقرر شد که از هفته آینده با مسئولان و نمایندگان استان فارس دو جلسه با معاونت برنامه‌ریزی در مورد بحران آب و طرح‌های عمرانی در بخش راه برگزار و راه‌کارهای مناسب برای برطرف شدن مشکل خشک‌سالی در این استان ارائه شود.

سخنگوی دولت بیان داشت: در راستای اهداف دولت تدبیر و امید مبنی بر مقابله با خشک شدن و احیای دریاچه‌های کشور با بازدیدی که از دریاچه بختگان استان فارس صورت گرفت، تلاش می‌شود ردیف مستقلی در بودجه سال آینده برای حفظ این دریاچه اختصاص یابد.

وی اضافه کرد: برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های گردشگری مذهبی و تاریخی به‌ویژه تخت جمشید و پاسارگاد نیز توافقی با مسئولان استان فارس انجام شد و برای توسعه این صنعت نیز اعتبارات خاصی در ردیف بودجه سال آینده در نظر گرفته می‌شود.

معاون نظارت و راهبردی رئیس‌جمهور بیان کرد: با استفاده از ظرفیت‌: های گردشگری مذهبی و باستانی و افزایش دو برابری گردشگران نسبت به سال گذشته رشد ناخالص ملی به 4.6 درصد رسیده است.

نوبخت با تأکید بر اینکه آموزش عالی در کشور از جایگاه ویژه‌ای برای دولت و کشور برخوردار است، افزود: وزرای پیشنهادی دولت به مجلس دارای شخصیت‌های علمی بالایی بودند و اگر رأی می‌آوردند تحول مثبتی درزمینهٔ علمی به دست می‌آمد، اما انتظار می‌رود وزیری که از سوی دولت معرفی‌شده نیز با توجه به سوابق انقلابی و دوران دفاع مقدس با رای قاطع روبه‌رو شود.

سخنگوی دولت در مورد ادغام سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خاطرنشان کرد: براساس اصل 126 قانون اساسی این حق را به رئیس‌جمهور می‌دهد که نسبت به ادغام مجدد این سازمان اقدام کند.

وی تصریح کرد: فرهنگ به‌ عنوان مبانی و اصول توسعه نقش اساسی در امنیت ملی و نظام اقتصادی کشور دارد و در این مورد نیز 52 درصد از اعتبارات در بخش غیردولتی و 48 درصد در بخش دولتی برای بخش فرهنگ در نظر گرفته‌ شده و حضور یکی از وزرا در نمایشگاه مطبوعات این مفهوم را دارد که رئیس‌جمهور در آن حضور داشته است.

نوبخت بیان داشت: با تلاش‌های انجام‌ شده در تابستان سال جاری نیز 400 هزار فرصت شغلی ایجاد شده، اما در مقابل 2 میلیون بیکار نیاز به فعالیت بیشتری از سوی دولت است.

معاون نظارت و امور راهبردی رئیس‌جمهور اضافه کرد: رقمی از فروش هر بشکه نفت که هم‌اکنون بین 70 تا 80 دلار است به‌ صورت هدفمند در اختیار پروژه‌های عمرانی قرار می‌گیرد.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط نوبخت شیراز