۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲

آخرین وضعیت کشتی تحقیقاتی ایران

معاون علمی پژوهشی وزارت علوم با اشاره به آخرین وضعیت کشتی اقیانوس‌پیمای تحقیقاتی ایران گفت: کشتی اقیانوس پیمای تحقیقاتی ۱۱ آذر ماه با حضور مسئولان مملکتی به آب انداخته شود.
کد خبر : ۲۰۸۲۴۲
صراط: وحید احمدی معاون علمی پژوهشی وزارت علوم درباره آخرین وضعیت و زمان دقیق به آب انداختن کشتی اقیانوس‌پیمای تحقیقاتی ایران اظهار داشت: اقدامات انجام شده در کشتی تحقیقاتی تمام شده است و قرار است این کشتی در آذر ماه و احتمالا در اوایل هفته پژوهش همزمان با 11 آذر ماه با حضور مسئولان مملکتی به آب انداخته شود.
 
وی افزود: ساخت این کشتی دو مرحله داشت، یک مرحله ساخت خود کشتی و دیگری نصب تجهیزاتی که برای کارهای پژوهشی و تحقیقاتی قرار است بر روی آن نصب شود.
 
معاون علمی پژوهشی وزارت علوم وزیر علوم با اشاره به اینکه این تجهیزات هنوز به طور کامل تامین نشده است، یادآور شد: نامه‌نگاری‌هایی در این خصوص با معاونت برنامه‌ریزی و راهبردی ریاست جمهوری صورت گرفته است که امیدواریم با تامین حدود 6 الی 7 میلیارد تومان تجهیزات اصلی خریداری و نصب شود.
 
احمدی این کشتی را جزو افتخارات نظام دانست و یادآور شد: این کشتی جزو افتخارات نظام است و هیچ کشوری نمونه آن را در منطقه ندارد. با راه اندازی این کشتی می‌توان سفارش‌های تحقیقاتی از دیگر کشورها دریافت کرد و در حوزه دانشگاه و دریا یک حرکت علمی و جهش معنی‌دار  صورت داد که امیدواریم با تخصیصات لازم این برنامه منقطع نشود.
منبع: تسنیم