۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۷

تله شوم برای یک دختر با خودرو زردرنگ

سه دزد شوم با تغییر رنگ خودرویشان زنان مسافر را در سوار شدن به تاکسی زردرنگ فریب می‌دادند. نقشه این بود؛ کشاندن طعمه‌های وحشتزده به جاده بیابانی، سرقت دار و ندارشان و تسلیم آنان در برابر خواسته‌های شیطانی که در میان گریه و التماس‌هایشان صورت می‌گرفت.
کد خبر : ۲۰۸۳۰۴
صراط: روز سوم آبان ماه سال‌جاری زن 27 ساله‌ای در شرق پایتخت سوار یک پژو تاکسی زردرنگ شد غافل از اینکه راننده و سرنشینان آن دزدان شیطان‌صفت هستند و او را به جاده خلوت تلو خواهند کشاند.
زن مسافر که هنوز باور نمی‌کرد در تاکسی هم امنیت نداشته باشد، سرنوشت تلخ خود را نزد بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران فاش کرد و تیمی از اداره 16 پلیس آگاهی تهران مأموریت یافت تا این تاکسی مرموز و سرنشینان آن را ردیابی کند.  زن جوان وقتی پیش روی تیم پلیسی قرار گرفت، گفت: ساعت 8 صبح برای رفتن به محل کارم از بلوار ارتش به فلکه چهارم تهرانپارس سوار یک تاکسی پژو 405 زردرنگ با سه سرنشین مرد شدم، هنوز لحظه‌ای از سوار شدنم نگذشته بود که ناگهان راننده به سمت جاده تلو تغییر مسیر داد، اعتراض کردم و همزمان از سوی دو مرد دیگر به باد کتک گرفته شدم. راننده چاقویی به دوستش داد و وی آن را زیر گلویم فشرد و من از ترس سکوت کردم و برای اینکه دست از سرم بردارند، دار و ندارم را به آنها دادم. راننده هنوز به سمت جاده تلو حرکت می‌کرد، پول‌ها، طلاها و تلفن همراهم را به سرقت بردند و امیدوار بودم که پیاده‌ام کنند، اما هر سه مرد نیت سیاهی داشتند. خواستم واکنشی نشان دهم که آنها دیوانه‌وار با چاقو تهدیدم کردند و من چاره‌ای جز تسلیم ندیدم.
دختر گریان ادامه داد: هیچ اعتنایی به گریه‌ها و التماس‌هایم نداشتند تا اینکه ساعتی بعد مرا در بیابان‌های جاده تلو رها کرده و با خودرویشان پا به فرار گذاشتند.  همزمان با بررسی‌های ویژه پلیسی، گزارش عجیبی از گشت تاکسیرانی در اختیار کارآگاهان قرار گرفت که مشخص می‌کرد گشت تاکسیرانی روز سوم آبان ماه - همان روز سرقت سیاه - حوالی منطقه لشگرک که نزدیک به محل وقوع جنایت شوم بود، به یک تاکسی پژو 405 زردرنگ که شماره پلاک آن شخصی بوده اما رنگ زرد آن کاملاً به رنگ زرد خودروهای تاکسی شباهت داشته، دستور توقف داده اما این خودرو از محل گریخته است.
با شناسایی شماره پلاک خودروی پژو 405 زردرنگ به شماره انتظامی ایران 88 - *** د 78، بلافاصله آخرین صاحب آن‌که «هومن» 28 ساله است شناسایی شد و دختر جوان با دیدن عکس وی، این دزد شیطان‌صفت را شناسایی کرد.  هومن ساعت 3 بعدازظهر 21 آبان ماه در منطقه پاکدشت دستگیر شد و پژو 405 زردرنگ وی نیز در مخفیگاهش به دست آمد.
هومن می‌خواست با ادعاهای گمراه‌کننده، خود را بی‌گناه نشان دهد اما پس از مواجهه حضوری با دختر وحشت‌زده چاره‌ای جز اعتراف ندید و دو همدست خود به نام‌های «ولی» 32 ساله و «حسین» 27 ساله را لو داد.
ساعتی بعد از اعتراف هومن، کارآگاهان به «قیامدشت» و «پاکدشت» اعزام شدند و دو شیطان دیگر را نیز به دام انداختند.
این سه مرد در بازجویی‌ها پذیرفتند که ابتدا رنگ سبز پژو 405 هومن را تغییر داده و با شباهت آن به تاکسی از اعتماد زنان مسافر سوء‌استفاده کرده و به اقدامات تبهکارانه و سیاه دست زده‌اند.  سرهنگ «آریا حاجی‌زاده» معاون جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران با اشاره به آغاز تحقیقات در‌خصوص شناسایی دیگر جرایم متهمان گفت: با توجه به اعتراف هولناک سه مجرم همگی آنها در بازداشت پلیس به سر می‌برند و تجسس‌ها برای افشای اقدامات مشابه احتمالی دیگر آنها ادامه دارد.
وی افزود: از زنان مسافری که در دام این سه مرد افتاده‌اند با اطمینان از اینکه مشخصات آنان محرمانه خواهد ماند، می‌خواهیم برای طرح شکایت و شناسایی متهمان به اداره 16 پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.
منبع: ایران