۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱
مصری:

آشتیانی فتنه را محکوم کند برای ما حجت است

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با بیان اینکه جریان اصلاحات و فتنه از یکدیگر جداست گفت: اگر وزیر پیشنهادی پشت تریبون، فتنه 88 را محکوم کند برای ما حجت است، همان‌گونه که این اتفاق در مورد برخی از وزرا که مسئولیت دارند افتاد.
کد خبر : ۲۰۸۳۳۰
صراط: عبدالرضا مصری امروز در مورد گزینه پیشنهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جو فعلی مجلس تا الان فضای رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی نیست و احتمال آن بسیار ضعیف است.
 
وی با بیان اینکه رایزنی‌ها از امروز در مجلس فعالیت بیشتری دارد، گفت: با شاخصه‌هایی که مجلس نشان داده در رابطه با استیضاح و عدم رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی قبلی، قاعدتاً با آن معیارها بعید است که امکان رأی به وزیر پیشنهادی وجود داشته باشد.
 
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه وی در جلسات متعدد با نمایندگان در این چند روز از طرق مختلف بتوانند آن‌ها را متقاعد کند یا نه هنوز مشخص نیست.
 
مصری در مورد مطرح شدن وابستگی وزیر پیشنهادی به فتنه 88 نیز گفت: در بحث رأی اعتماد، نمایندگان مجموعه‌ای از فاکتورهای جمع شده همچون مدیریت، برنامه‌ها و عملکردهای گذشته، صداقت، درستکاری و البته رویکرد سیاسی فرد موثر است.
 
وی ادامه داد: هر نماینده‌ای بر طبق معیارهایی که برایش مهم است و اولویت بیشتری دارد تصمیم می‌گیرد که رأی اعتماد به فرد پیشنهادی بدهد یا ندهد.
 
*جو مجلس مخالف رأی اعتماد به آشتیانی است
 
سخنگوی سابق هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ممکن است فردی که برای تصدی وزارتی پیشنهاد می‌شود فردی مدیر و توانمند باشد و زمانی هم اشتباهی کرده، اما الان اقرار به اشتباه داشته و می‌خواهد آن‌را جبران کند.
 
مصری فضای مجلس را موافق دادن رأی اعتماد به فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی ندانست و گفت: با توجه به تجربه‌ای که در مجلس داشته‌ایم جو را این چنین تشخیص می‌دهم مگر اینکه با رایزنی‌های گسترده بخواهد جو را برگرداند.
 
وی خاطرنشان کرد: اگر وزیر پیشنهادی پشت تریبون، فتنه 88 را محکوم کند برای ما حجت است، همان‌گونه که این اتفاق در مورد برخی از وزرا که مسئولیت دارند افتاد و آن‌ها با صراحت در پشت تریبون و جلسات خصوصی برائت خود از این جریان را اعلام کردند.
 
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی فتنه را خط قرمز نظام عنوان کرد و بیان داشت: برخی‌ها هم بودند که به این مسیر ورود پیدا نکردند و برای مجلس محرز شدن که این افراد خط قرمزها را رعایت نمی‌کنند.
 
*فتنه خط توطئه علیه نظام است /فتنه و اصلاحات از هم جدا هستند
 
مصری با تصریح اینکه فتنه خط قرمز است چون خط توطئه است، گفت: فتنه خط توطئه علیه نظام، ملت و حاکمیت است و در این زمینه با هیچ فردی تعارف نداریم.
 
وی فتنه و جریان اصلاحات را کاملاً جدا از یکدیگر دانست و تأکید کرد: فتنه با دیدگاه‌های سیاسی و احزاب مختلفی که در چهارچوب نظام فعالیت می‌کنند متفاوت است.
 
سخنگوی سابق هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: فتنه جایی در انقلاب ندارد و قطعاً طرفداران فتنه هم نمی‌توانند امین مردم و امانت‌دار باشند تا مسئولیت‌های کشور را به آنان واگذار کرد، اما به‌عنوان شهروند همه حق حیات در کشور را دارند.
 
*کشور را به دست معاندین با نظام نخواهیم سپرد
 
مصری فتنه را یک جریان خارجی خواند و گفت: افرادی که با این جریان علیه کشور وارد شدند، مورد بخشش مردم قرار نمی‌گیرند، مخصوصاً افرادی که بعد از گذشت چند سال فرصت توبه داشتند، اما تقاضای عذرخواهی از مقام معظم رهبری و ملت نکردند.
 
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لذا این نشان دهنده عناد کلی با نظام است و ما کشور را به دست معاندین با نظام نخواهیم داد.
منبع: فارس