۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹
برای مبارزه با داعش

اوباما: با اسد بیعت نمی‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی سخنرانی در اجلاس بزرگترین اقتصادهای جهان تحت عنوان «گروه ۲۰» (G20) در «بریسبن» استرالیا تصریح کرد که هیچ احتمالی برای هماهنگی با رئیس‌جمهور سوریه برای مقابله با داعش وجود ندارد.
کد خبر : ۲۰۸۳۴۷
صراط: سخنرانی «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا در نشست بزرگترین اقتصادهای جهان تحت عنوان «گروه ۲۰» (G20) در «بریسبن» استرالیا آغاز شد.
 
رئیس‌جمهور آمریکا طی سخنرانی در اجلاس «G20» در شهر «بریسبن» استرالیا ضمن انتقاد از روسیه تصریح کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه توافق «مینسک» را نقض کرد.
 
وی مدعی شد که تحریم‌هایی که علیه مسکو تحمیل شده است، بسیار گزنده بوده است و احتمالاً این تحریم‌ها بیش از این تشدید شود اما آمریکا به دنبال راههایی برای توقف این تحریم‌ها علیه مسکو است.
 
اوباما ادامه داد که در نشست گروه ۲۰ با پوتین تماس داشته است و و این ارتباطات در سطح کاری و بی‌تعارف و بی‌پرده بوده است.
 
وی با اینحال ادامه داد: اگر روسیه مسیر متفاوتی را در اوکراین پیش بگیرد، من اولین کسی خواهم بود که پیشنهاد لغو تحریم‌ها علیه روسیه را مطرح می‌کنم.
 
اوباما در ارتباط با راهبرد خود برای مقابله با تکفیری‌های داعش در سوریه تشکیل ائتلاف با دولت اسد علیه داعش را رد کرد و گفت که هیچ احتمالی برای هماهنگی با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه برای مقابله با داعش وجود ندارد.
 
اوباما ادامه داد که واشنگتن به دمشق هشدار داده بود که جنگنده‌های آمریکا در محدوده هوایی سوریه را که داعش را هدف قرار می‌دهند، مورد تهدید قرار ندهند.
منبع: فارس
برچسب ها: اوباما داعش اسد