۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۳

تشدید حمله مدافعان کوبانی به داعش

یک گروه ناظر بر اوضاع سوریه روز یکشنبه از تشدید درگیری ها میان مدافعان شهرک 'کوبانی' (عین العرب) و تروریست های داعش در بخش جنوبی این شهرک خبر داد.
کد خبر : ۲۰۸۴۴۸
صراط:  گروه دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در انگلیس افزود: درگیری های شدید در 3 روز گذشته در جنوب این شهرک نزدیک مرز ترکیه ادامه داشته است به گونه ای که شماری از نیروهای 2 طرف در آن زخمی شده اند.

این گروه اعلام کرد که نیروهای کرد در جریان این درگیری ها، اقدام به درهم کوبیدن مواضع داعش با گلوله های خمپاره کرده اند.

به گفته 'مصطفی عبدی' کنشگر کرد ساکن کوبانی، وضع نیروهای کرد در کوبانی از حالت دفاعی به حمله تغییر کرده است.

وی افزود: پیشروی نیروهای کرد مدافع شهر به علت کارگذاشته شدن مین توسط عناصر داعش، کند است.

در همین حال گروه دیده بان حقوق بشر سوریه افزود که از هنگام آغاز حمله تروریست های داعش به شهر کوبانی تاکنون، یکهزار و 153 تن کشته شده اند.

این گروه افزود که این آمار شامل 27 غیرنظامی کرد، 398 شبه نظامی کرد و 27 شبه نظامی حامی نیروهای کرد، است.

همچنین 712 تروریست داعش در درگیری ها با نیروهای کرد به هلاکت رسیده اند و 23 تروریست داعشی نیز در حملات انتحاری در مناطق مختلف، به هلاکت رسیده اند.

این آمار تلفات در حالی اعلام شده است که نیروهای کرد کوبانی و نیروهای پیشمرگ کرد عراق در این شهر، همچنان به عملیات خود برای پاکسازی این شهر از تروریست های داعش ادامه می دهند.

تهاجم تروریست های داعش به سوی کوبانی از 2 ماه پیش به منظور اشغال این شهرک کردنشین و تحکیم تسلط این گروه بر بخش های گسترده ای از مرز سوریه و ترکیه آغاز شد. اما این گروه تاکنون نتوانسته است این شهر را به طور کامل اشغال کند.
منبع: ایرنا