۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۸

دستگیری قاتل با فیس‌بوک پس از 11 سال

پلیس لس‌آنجلس پس از 11 سال تحقیق و جست‌و‌جوی بی‌نتیجه برای یافتن یک قاتل فراری سرانجام رد این مرد تحت تعقیب را در فیس‌بوک گرفت.
کد خبر : ۲۰۸۵۲۰
صراط: «ادواردو رودریگز» از 11 سال پیش به خاطر قتل چهار تن و دو مورد سوء‌قصد به عنوان قاتلی مخوف تحت تعقیب پلیس لس‌آنجلس قرار دارد.
پلیس امریکا با همکاری اینترپل حتی رد این مرد را در روستایی در مکزیک گرفته بود که جست‌و‌جو در آن منطقه نیز نتیجه نداد تا اینکه پس از 11 سال در حالی که پرونده مختومه به نظر می‌رسید با تلاش یکی از بازرسان پلیس مکزیک بار دیگر به جریان افتاد و این‌بار پلیس به جای جست‌و‌جو در دنیای حقیقی در فضای مجازی به دنبال این قاتل گشت.
چند مأمور به صورت شبانه‌روزی کنترل صفحات مجازی دوستان نزدیک و اعضای باندی را که «رودریگز» با آنها در ارتباط بود بر‌عهده گرفتند و در نهایت پس از ماه‌ها تلاش تصویر مردی شبیه رودریگز در صفحه فیس‌بوک یکی از زنان عضو باند پیدا شد. پلیس که ابتدا به این سرنخ ظنین بود با بررسی بیشتر و یافتن آدرس این زن، نیروهایی را به صورت نامحسوس به منطقه فرستاد تا از هویت رودریگز مطمئن شود.مأموران پلیس پس از یک روز کنترل رفت و آمدها در خانه این زن توانستند مرد جنایتکار را شناسایی کنند و او را پایین جاده به دام بیندازند
به گزارش پلیس لس‌آنجلس، این مرد در پنج سال اخیر با نام مستعار «کارلوس کامپوس» در «ریورساید» کالیفرنیا زندگی می‌کرد و هیچ‌یک از ساکنان محلی از هویت واقعی او اطلاع نداشتند.رودریگز پس از سال‌ها فرار در حال حاضر در زندان به سر می‌برد و در انتظار برگزاری دادگاه قرار دارد.
منبع: ایران