۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۷

استقبال مفتی تروریست‌ها از اظهارات هاشمی

هاشمی رفسنجانی اخیرا با انتقاد از توهین به اصحاب پیامبر(ص) گفته بود: از لعنت گفتن به صحابه به داعش رسیدیم هی دامن زدیم به اختلافات - سنی و شیعه و عمرکشون و لعنت به صحابه.
کد خبر : ۲۰۸۵۲۳
صراط: یوسف قرضاوی مفتی معلوم‌الحال مصری از اظهارات مظلوم‌نمایانه هاشمی درباره علت پیدایش گروه‌هایی مانند داعش استقبال کرد.
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، قرضاوی در بیانیه‌ای که از سوی دفترش صادره شده است، اظهارات هاشمی رفسنجانی را «غیرمنتظره و دیرهنگام» دانسته و با این وجود از وی به خاطر این اظهارات «آزادانه و شجاعانه» تقدیر کرده است.
قرضاوی در ادامه با فرصت‌طلبی، از رفسنجانی خواسته تا از طریق کنار گذاشتن آنچه «سیاست‌های ایران علیه اهل سنت» نامیده است، به اظهاراتش جامه عمل بپوشاند.
مفتی قطر در ادامه به تکرار اتهام‌های تکراری افراطیون و وهابی‌ها علیه ایران پرداخته و مدعی شده که «در گذشته ما بارها به برادران شیعه‌مان درباره آنچه اخیرا آقای رفسنجانی به این نتیجه رسیده‌اند، تذکر دادیم و این امر را در چارچوب اصول ده‌گانه تقریب میان مذاهب اسلامی تدوین کردیم.»
وی در ادامه بیانیه خود، باز هم با فرافکنی فتواها و اظهارات فتنه‌انگیز و تروریست‌پرور اخیر خود، اقدامات سال‌ها و دهه‌های پیش خود را یادآور شده و با اشاره به اینکه «اسلام فراتر از مذاهب و امت اسلامی فراتر از فرقه‌هاست»، اظهار می‌دارد: با همین هدف در دوره دوم ریاست‌جمهوری آقای خاتمی به ایران رفتم و در همه دیدارها در تهران و سایر شهرها بر این مفاهیم تاکید کردم.
قرضاوی همچنین با اشاره به مناظره تلویزیونی چند سال پیش خود با رفسنجانی مدعی شد: من و ایشان در این مناظره شرکت کردیم تا به وظیفه‌ای که به عنوان عالم مسلمان به عهده داریم، عمل کنیم؛ اما گرایش‌های ملی‌گرایانه بیش از وابستگی دینی، بر آقای رفسنجانی غلبه دارد.
وی افزود: در صورتی که آقای هاشمی و همراهان ایشان به این باور رسیده‌اند، ما از آنها انتظار داریم به جای قول، عمل کنند.
یادآور می‌شود که هاشمی رفسنجانی اخیرا با انتقاد از توهین به اصحاب پیامبر(ص)  گفته بود: از لعنت گفتن به صحابه به داعش رسیدیم هی دامن زدیم به اختلافات - سنی و شیعه و عمرکشون و لعنت به صحابه.
این اظهارات در حالی بود که اولا داعش یک پدیده طبیعی نیست بلکه محصول هماهنگی سرویس‌های اطلاعاتی غرب و استخبارات سعودی به انضمام دلارهای نفتی برخی رژيم‌های مرتجع است و در ثانی همچنان که کمر به قتل شیعیان بسته، از نسل‌کشی سلفی‌ها، کردها و ایزدی‌ها نیز دریغ نمی‌کند و در اصل نسخه‌ای از اسلام آمریکایی برای اسلام‌هراسی در روزگار استقبال از اسلام در جهان است.
منبع: کیهان
برچسب ها: صراط قرضاوی هاشمی
نظرات بینندگان
اصلاح طلب اعتدال گرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۸ - ۲۶ آبان ۱۳۹۳
۴۰
۵۴
با سلام و درود بر حضرت آیت الله هاشمی، باید گفت

حضرت آیت الله هاشمی ، هدف بسیار صحیح و دقیقی را دنبال می کنند و آن چیزی نیست بجز
برقراری اتحاد و پیوند میان ایرانیان و عرب ها.

اگر ایرانیان و عرب ها با همدیگر متحد شوند یقین بدانید آمریکای جنایتکار و اروپای خونخوار و روباه
پیر (انگلیس) برای دخالت و فضولی در منطقه خاورمیانه و گسترش نفوذ فرهنگ غربی با مشکل
مواجه خواهند شد.

لذا برای مقابله با فرهنگ فاسد غربی(اروپایی،آمریکایی) ، بهترین راه ، اتحاد ایرانیان است با عرب ها و تاکید بر مشترکات فرهنگی ایرانیان با عرب ها تا انشاالله بتوان جلوی نفوذ و رسوخ فرهنگ غربی(اروپایی، آمریکایی) را گرفت.
majid
|
Iran (Islamic Republic of)
لعنت خدا بر کسانی که آب در آسیاب دشمن میریزند. ما ایرانیان با اعراب مشکلی نداریم بلکه مشکل ما و همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی با وهابیت است والسلام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
حماقت است اگر کسی فکر کند که بخاطر اقدامات تعدادی افراد نا آگاه یا تند رو شیعه در عمر کشون و... داعش ایجاد شده ! یعنی آقای هاشمی نمی داند که برای داعش شیعه و سنی فرق نمی کند هر کس که با آنها مخالفت کنند سرش از بدن جدا می شود؟! آقای هاشمی نمی داند هدف داعش نابودی اصل دین اسلام است؟! آقای هاشمی نمی داند داعش موجودیت خود را از صهیمو نیست دارد؟ اگر اینها را نمی داند پس بهتر است از سیاست و سیاستمدار حرفی نزند چون هر انسان با انصاف و آگاه به حداقل مسائل سیاسی اینها را خوب می فهمد و اگر میداند و اینگونه نظر میدهد وای از یوم الحساب
باران
|
Iran (Islamic Republic of)
افرادی که بهتون منفی دادن احتمالا بعضیهاشون خواهان رابطه با غرب هستن نه عربها !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
البته ............................................................ چندی بیشتر نیز توسط یکی از شاهزادگان ال سعود درخواست پیوند عاطفه ای وقومی قبلیه هم شد ولذا بنا به مسائله ژئوپلوتیکی ! مورد اقبال نشد انشالله این مسائل با 5+1 حل شود ویه شیرینی بخوریم بعد از محرم وصفر !
متوسلـــــــیان دوست امین
|
-
|
۰۹:۴۰ - ۲۶ آبان ۱۳۹۳
۳۶
۲۵
اکبر هاشمی رفسنجانی بهرمانی
دور نیست اون روزی که .....
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۲۶ آبان ۱۳۹۳
۳۷
۴۲
بزرگترین دشمن شیعه ارباباهای تو هستن صراط ....
علی اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
اسحاق بن الیاس ! ارباب صراط هرکه باشه از ارباب توکه رژیم حرامزاده کودک کش سگ وحشی نجس است بهتره با نظری که دادی معلوم شد که طرفدارهای رفسنجانی در ایران از چه قماشی هسنتد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۵ - ۲۶ آبان ۱۳۹۳
۳۶
۵۷
کار هاشمی رفسنجانی صحیح بوده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
واقعا"! قاسمی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۲۶ آبان ۱۳۹۳
۳۲
۸
ما نميدانستيم خواندن زيارت عاشورا ولعن ابوسفيان يزيد وشمروخولي وابن سعد توهين است وانها نعوذبالله ازاصحاب رسول گرامي اسلام هستند . خوب شد ..... روشنمان كردند.خدا عاقبت همه را ختم به خير كند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۲۶ آبان ۱۳۹۳
۳۶
۱۶
تا حالا فکر میکردیم آقای هاشمی رفسنجانی سیاستمدار باهوشی است اما الآن نظرم عوض شد .
باران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۲۶ آبان ۱۳۹۳
۱۳
۱۰
صراط جونم به نظر تو حرف بدی زده؟ نگو آره
سینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۳ - ۲۶ آبان ۱۳۹۳
۱۴
۳۲
وحدت یعنی همین دیگه ,
نمیدونم چرا مد شده تو کشور واسه اینکه یک نفر رو انقلابی جلوه بدیم حتما باید به اصطلاح دشمنان بهش فهش بدن , اما اگه تعریف کردن اون آدم مورد تمسخر ما قرار میگیره
درود بر هاشمی رفسنجانی عزیز دل مردم ایران