۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴

تصمیم مجلس برای درآمد شرکتهای نفتی

مجلس شرکت‌های دولتی تابع وزارت نفت را مکلف کرد درآمدهای ریالی و ارزی خود را به حساب‌های متمرکز وجوه ریالی و ارزی که از طریق خزانه‌داری کل کشور به نام آنها نزد بانک مرکزی افتتاح می‌شود، واریز کنند.
کد خبر : ۲۰۸۵۶۷
صراط: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (دوشنبه) خانه ملت و در ادامه رسیدگی به طرح احکام دائمی و ثابت لوایح بودجه‌های سنواتی، بندهای "ح" و "ط" این طرح را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.
 
به موجب مصوبه مجلس، شرکت‌های دولتی تابع وزارت نفت مکلف شدند درآمدهای ریالی و ارزی خود را به حساب‌های متمرکز وجوه ریالی و ارزی که از طریق خزانه‌داری کل کشور به نام آنها نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران افتتاح می‌شود، واریز نمایند.
 
همچنین مجلس مصوب کرد آیین‌نامه اجرایی این ماده شامل ساز و کار تسویه‌حساب خزانه‌داری کل‌کشور با وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه ذی‌ربط و همچنین قراردادی که وزارت نفت به نمایندگی از طرف دولت با شرکت مزبور در چهارچوب مفاد این ماده برای عملیات نفت، گاز، پالایش و پخش منعقد می‌نماید، ظرف سه ماه از تاریخ تصویب این قانون به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های نفت، امور اقتصادی و دارایی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور به‌تصویب هیأت‌وزیران می‌رسد. دستورالعمل‌های حسابداری لازم به نحوی که آثار تولید و فروش نفت خام و میعانات گازی در دفاتر قانونی و حساب سود و زیان شرکت‌های دولتی تابع ذی‌ربط وزارت نفت انعکاس داشته باشد به پیشنهاد وزارت‌ نفت و تأیید وزارت امور اقتصادی و دارایی تهیه و ابلاغ می‌شود.
 
مجلس مصوب کرد مفاد این ماده جایگزین تبصره 38 دائمی لایحه قانونی بودجه سال 1358 کل کشور مصوب 5/10/1358 شورای انقلاب اسلامی می‌شود.
منبع: فارس