۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۵

زمان آغاز مجمع عمومی مجالس آسیایی

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شکل‌گیری APA مقدمه شکل‌گیری پارلمان آسیاست.
کد خبر : ۲۰۸۷۳۰
حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه گرامیداشت سالروز تأسیس مجمع مجالس آسیایی که عصر امروز در هتل اسپیناس تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران، گفت: طی روزهای 10 تا 12 آذرماه مجمع عمومی مجالس آسیایی به ریاست پاکستان در شهر لاهور این کشور برگزار می‌شود و مصوبات کمیته‌های سه‌گانه فرهنگی اجتماعی و اقتصادی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: صاحب نظران اداره سوم را اداره قاره آسیا می‌دانند، چرا که در عرصه اقتصادی امروز نخستین مقام تولید و مصرف انرژی از آن آسیاست و در عرصه سیاسی نیز جایگاه ویژه جنوب غرب آسیا و نقش کشورهایی همچون ایران، چین، ژاپن و هندوستان در فراروی جهان و شکل‌گیری نظام جدید قاره آسیا در تحولات پیش رو مهم ارزیابی می‌شود و از این نظر APA به عنوان اولین نهاد فراگیر در آسیا که پارلمان‌های کشورهای مهم آسیایی در آن سهام دارند می‌تواند نقش مهمی ایفا کند و می‌توان به آینده این نهاد خوش بین بود.

نایب رئیس مجلس با اشاره به استقرار دبیرخانه مجمع مجالس آسیایی در تهران، گفت: جایگاه تهران بر کسی پوشیده نیست و امیدواریم در‌ آینده ایفای نقش برتر مجمع مجالس آسیایی را در سطح بین‌المللی شاهد باشیم.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در خصوص اجرایی شدن مصوبات مجمع، تصریح کرد: یکی از مباحث مورد توجه در مجمع ارتباط نزدیک پارلمان‌ها و دولت‌های آسیایی است و هرچه قدر پارلمان‌ها و دولت‌های آسیایی به یکدیگر نزدیک‌تر شوند، مصوبات بهتر اجرا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم گام به گام در نزدیک‌تر شدن ارتباط و اجرایی شدن مصوبات قدم برداریم که البته راهی سخت است.

نایب رئیس مجلس شکل‌گیری ‌APA را مقدمه شکل‌گیری پارلمان آسیا عنوان کرد و گفت: امیدواریم در آینده پارلمان‌هایی که ارتباط نزدیک‌تری با یکدیگر دارند پارلمان آسیا را تأسیس کنند و شاهد پیوستن دیگر کشورهای عضو APA در پارلمان آسیا باشیم.

منبع: تسنیم