۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۵

افزایش 60درصدی‌واردات نفت هنداز ایران

واردات نفت خام هند از ایران در ماه اکتبر سال 2014 به میزان 60 درصد در مقایسه با مدت مشابه درسال گذشته افزایش یافته است .
کد خبر : ۲۰۸۷۶۷
صراط: این افزایش واردات نفت هند از ایران در حالی صورت گرفته که تاکنون نشانه ای دال بر دستیابی به توافق هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی دیده نشده است .

روزنامه انگلیسی زبان اکونومیک تایمز روز دوشنبه در گزارشی نوشت: آمار و ارقام دریافتی از منابع تجاری در مورد ورود تانکرهای نفت به هند نشان می دهند که این کشور، بزرگترین مشتری نفت ایران بعد از چین، در ماه اکتبر (مهر- آبان )روزانه حدود 309 هزار و 900 بشکه نفت خام از ایران وارد کرده است که این میزان 28 درصد بیشتر از ماه سپتامبر (شهریور) بوده است .

براساس این گزارش ،حجم واردات نفت خام هند از ایران در ماه های ژانویه تا اکتبر امسال به میزان حدود 40 درصد در مقایسه با همین مدت در سال گذشته افزایش یافت.

شرکت خصوصی اسار اویل بزرگترین خریدار نفت ایران در ماه اکتبر بود و شرکت دولتی پالایش وپتروشیمی منگلور در رتبه دوم قرار داشت.

این شرکت ها تنها واردکنندگان هندی بودند که بطور منظم از ایران نفت وارد می کردند.

آمار و ارقام نشان می دهد که حجم کل واردات نفت خام هند در ماه اکتبر به 3.63 (3 ممیز 63) میلیون بشکه در روز بالغ شد که حدود 3.4 (3 ممیز 4) درصد در مقایسه با آن در سال گذشته کمتر بود.

حجم کل واردات نفت هند در ماه های ژانویه تا اکتبر امسال به میزان3.1 (سه ممیزیک ) درصد درمقایسه با همین مدت درسال گذشته کاهش یافت.

سهم ایران در واردت نفت خام هند در 10 ماه نخست امسال 7.2 (هفت ممیز دو) درصد در مقایسه با 4.9 (چهارممیزنه )درصد در همین دوره درسال گذشته بود.

واردات نفت خام هند از خاورمیانه در ماههای ژانویه تا اکتبر امسال به میزان 8.9 (هشت ممیز نه ) درصد در مقایسه با همین مدت در سال گذشته کاهش یافت حال آنکه واردات نفت هند دراین مدت از از کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین افزایش یافت.
منبع: ایرنا