۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۳:۵۰

از کُری دو برادر تا دربی افغان‌ها در 90 +تصاویر

برنامه نود بیشترین زمان خود را به دیدار هفته آینده استقلال و پرسپولیس اختصاص داد و برادران فنونی‌زاده صحبت‌ها و خاطرات جذابی را از دربی‌های گذشته مطرح کردند.
کد خبر : ۲۰۸۸۰۰
صراط: برنامه نود به بررسی اتفاقات فوتبالی هفته گذشته پرداخت.

نظرسنجی این برنامه به پیش‌بینی مخاطبان درباره نتیجه دربی (استقلال - پرسپولیس) اختصاص داشت.

دربی سرخابی افغان‌ها در 90 +تصاویر

در این نظرسنجی بیش از 42 درصد به پیروزی استقلال رای دادند. 34 درصد پرسپولیس را پیروز دربی دانستند و 24 درصد رای به تساوی این دیدار دادند.

دربی سرخابی افغان‌ها در 90 +تصاویر

در ابتدای برنامه گفت‌و‌گویی زنده با کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در آستانه دیدار با کره‌جنوبی پخش شد. (اینجا)

کی‌روش در گفت و گوی زنده تلویزیونی با برنامه نود در مورد وضعیت تیم ملی گفت: بارها گفتم هواداران نقش مهمی برای تیم ملی دارند و یار دوازدهم تیم ملی هواداران هستند امیدوارم هواداران فردا با حضور در ورزشگاه تیم ملی را حمایت کنند.

وی افزود: همه چیز آماده است تا به مصاف کره جنوبی برویم. این یک بازی تدارکاتی برای جام ملت های آسیا است. این مسابقه بسیار کمیاب و مفید است باید از این فرصت استفاده کنیم. از این بازی نه تنها برای آماده شدن بلکه فرصتی برای بازیکنان جوان برای کسب تجربه، پیشرفت و پویایی برای آینده است.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در مورد رفتن نلو وینگادا و حضور زلاتکو کرانچار و نقش نظارتی که روی تیم ملی امید دارد، تصریح کرد: بحث نظارت یک موضوع است اما درگیر کردن اسم من روی سیاست های اشتباه یک موضوع دیگر است. من یک نقطه نظر برای دوستان و دشمنانم دارم. عاشق همه آنها هستم و برای تک تک آنها 2 برابر آرزویی که برایم دارند آرزو می کنم. کرانچار یا هر شخص دیگری هر حمایتی برای من انجام دهد من 2 برابر آن را برای او انجام می دهم و انسان بسیار Nice هستم.

دربی سرخابی افغان‌ها در 90 +تصاویر

سرمربی تیم ملی در مورد اینکه مهدی رحمتی، محمدرضا خلعتبری، هادی عقیلی، مجتبی جباری و ... به تیم ملی دعوت نمی شوند و آیا او لیست سیاهی برای تیم ملی دارد یا اینکه این نفرات هنوز شانس دعوت به تیم ملی را دارند، خاطرنشان کرد: هیچ شکی راجع به این موضوع ندارم. هیچ جبهه خاصی ندارم. هدفم شفاف و مشخص است و آن این است که بهترین تیم را آماده کنم.

مصاحبه مفصل از علی کریمی پخش شد. (اینجا)

دربی سرخابی افغان‌ها در 90 +تصاویر

گزارشی درباره شکایت علی دایی از محمد مایلی کهن و حضور بازیکن و مربی سابق و تیم ملی و پرسپولیس در زندان پخش شد.

گزارشی متفاوت از کشور افغانستان و شهر هرات و دربی سرخابی‌ پخش شد و ارتباط مستقیم با برنامه نود برقرار شد.

دربی سرخابی افغان‌ها در 90 +تصاویر

در این دربی سرخ پوشان موفق شدند با نتیجه 3 بر یک استقلال هرات را شکست دهند.

بردران فنونی زاده مهدی و مرتضی میهمان برنامه بودند و صحبت‌های جالبی را درباره رویارویی استقلال و پرسپولیس مطرح کردند.

دربی سرخابی افغان‌ها در 90 +تصاویر

مهدی فنونی زاده پیروز دیدار دربی را به احتمال زیاد استقلال دانست و گفت که اگر جاسم کرار در این دیدار حضور داشت قطعاً استقلال پیروز می‌شد.

دو برادر درباره علاقه خود به پرسپولیس و استقلال گفتند: مرتضی (بازیکن سابق پرسپولیس): من علاقه زیادی به حجازی، جباری داشتم و به استقلال علاقمند بودم. مهدی (بازیکن سابق استقلال): به پرسپولیس علاقه‌ای نداشتم اما برای علی پروین خیلی احترام قائل بودم و دوست داشتم زیر نظرش بازی کنم.

در ادامه مرتضی و مهدی فنونی زاده از خاطرات خود در دربی‌ها مطالب جالبی را عنوان کردند.

مرتضی درباره لقب خود گفت که هواداران به او می‌گفتند «مرتضی باتیستا» مدافع آرژانتینی، که البته مرتضی عنوان کرد که اصلاً این بازیکن را نمی‌شناسد.

مهدی فنونی زاده گفت که هواداران استقلال به او «آرپی جی 7 » می‌گفتند؛ اما پرسپولیسی‌ها به وی «بیگلی بیگلی» می‌گفتند.
منبع: فارس