۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۴

معرفی سفیر جدید ایران در تاجیکستان +تصاویر

پس از یکسال تاخیر در معرفی سفیر جدید، سرانجام ظهر امروز حجت‌الله فغانی استوارنامه خود را تسلیم رئیس جمهوری تاجیکستان کرد.
کد خبر : ۲۰۸۹۷۵
صراط: پس از یکسال تاخیر در معرفی سفیر جدید، سرانجام ظهر امروز حجت‌الله فغانی استوارنامه خود را تسلیم رئیس جمهوری تاجیکستان کرد.

در مراسم رسمی که قبل از ظهر امروز در کاخ ریاست جمهوری موسوم به «ملت» برگزار شد، «حجت‌الله فغانی» سفیر جدید ایران در تاجیکستان استوارنامه خود را به «اماعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان تسلیم کرد.
 
در این مراسم که تعدادی از سفرای جدید کشورهای دیگر نیز حضورداشتند، حجت‌الله فغانی ضمن ابلاغ سلام روحانی به امامعلی رحمان، اظهار امیدواری کرد که در دوره مسئولیت ایشان روابط بین دو کشور هرچه بیشتر توسعه خواهد یافت.
 
در پایان این مراسم سفیر جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس مطبوعاتی شرکت و ضمن ابراز خوشحالی از این ماموریت، اظهار امیدواری کرد که روابط 2 کشور در عرصه‌های مختلف و به خصوص بخش‌های اقتصادی و تجاری از رشد چشمگیری برخوردار خواهد شد.
 
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: ما تاجیکستان را یک کشور خارجی نمی‌دانیم و همچنان که مقام معظم رهبری فرموده‌اند تاجیکستان قوم و خویش ماست.
 
امروز همچنین سفرای جدید قرقیزستان، مکزیک، اتحادیه اروپا، زیلاند نو، استرالیا، دنمارک، اسلوونی، پرتغال و غنا نیز استوارنامه‌های خود را به رئیس جمهور تاجیکستان تسلیم کردند.

منبع: فارس