۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵

نشست‌ عراقچی و روانچی با هیأت‌های اروپایی

امروز چهارشنبه در ادامه رایزنی‌ها در خصوص راه‌حل جامع هسته‌ای معاونان وزیر خارجه کشورمان با نمایندگان روسیه، آلمان، فرانسه و انگلستان نشست‌های فشرده دوجانبه خواهند داشت و نشست کارشناسی نیز ادامه می‌یابد.
کد خبر : ۲۰۹۱۳۲
صراط: امروز چهارشنبه قرار است سید‌عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه رایزنی‌ها در خصوص راه‌حل جامع هسته‌ای با نمایندگان روسیه، آلمان، فرانسه و انگلستان به صورت دوجانبه به گفت‌وگو و رایزنی بپردازند.
 
بر همین اساس قرار است معاونان وزیر خارجه در ساعت 8 صبح به وقت محلی (10.30 به وقت تهران) با هیأت مذاکره‌کننده روسیه، ساعت 9 صبح با تیم مذاکره‌کننده آلمان ساعت 10 صبح با هیأت فرانسوی در گروه 1+5 و ساعت 11 نیز با هیأت مذاکره‌کننده انگلستان به گفت‌وگو و رایزنی خواهند پرداخت.
 
نشست کارشناسی‌ای که شب گذشته در وین در جریان بود نیز امروز ادامه خواهد یافت.
 
ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای بامداد دیروز سه‌شنبه 20 آبان‌ماه به منظور شرکت در دهمین دور مذاکرات جامع هسته‌ای راهی وین شد.
 
ظهر دیروز ظریف و کاترین اشتون بر سر میز ناهار به رایزنی پرداختند و پس از آن هیأت‌های مذاکره‌کننده ایران در سطح معاونان رایزنی‌های دوجانبه‌ای را با هیأت آمریکایی، چینی و همچنین نشست سه‌جانبه‌ای را با آمریکا و اتحادیه اروپا برگزار کرد.
 
خبرها حاکی از این است که برخی از وزرای خارجه 6 کشور از جمله آمریکا و آلمان اوایل هفته آینده برای شرکت در این دوره از مذاکرات به وین خواهند آمد.
 
شهر وین پیش از این میزبان 8 دور مذاکرات جامع هسته‌ای بوده و یک دوره از این مذاکرات در نیویورک و نهمین دور نیز در مسقط برگزار شد.
 
در حال حاضر ظرفیت و میزان غنی‌سازی و تحریم‌ها از جمله موارد اختلافی بین ایران و 1+5 است.
 
در ششمین دور مذاکرات جامع هسته‌ای که در شهر وین برگزار شد پس از آنکه طرفین به این نتیجه رسیدن که حصول توافق جامع تا پایان مهلت 6 ماهه توافق ژنو امکان‌پذیر نیست این مذاکرات را برای 4 ماه دیگر تمدید کردند که سوم آذر پایان ضرب‌العجل 4 ماهه این مذاکرات است.
 
برخی از رسانه‌ها و مقامات از جمله روس‌ها از تمدید این دوره از مذاکرات سخن می‌گویند و عده‌ای نیز از حصول توافق موقت.
منبع: فارس