۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۰

تظاهرات گسترده دانشجویان در انگلیس

شمار زیادی از دانشجویان و دانش آموزان روز چهارشنبه در اعتراض به سیاست های آموزشی و ریاضتی دولت ائتلافی و محافظه کار انگلیس، در لندن اقدام به برگزاری تظاهرات کردند.
کد خبر : ۲۰۹۲۵۸
صراط: دانشجویان در جریان این تظاهرات که انتظار می رود تا عصر روز چهارشنبه در برابر پارلمان انگلیس به اوج خود برسد، بر رایگان شدن دوباره دانشگاه های این کشور و حذف بدهی های دانشجویی و کاهش هزینه های تحصیلی تاکید دارند.

دراین تظاهرات، دانشجویان معترض خواهان این هستند که سیاستمداران و احزاب سیاسی این کشور، دریافت شهریه در دانشگاه های این کشور که رقم بالایی را شامل می شود، حذف کنند.

این تظاهرات از سوی اتحادیه های دانشجویی و دانش آموزی، انجمن مخالف ریاضت اقتصادی و کارزار تبلیغاتی (کمپین) ملی علیه هزینه های بالای تحصیلی و گرفتن شهریه سازماندهی شده است .

به گفته سازمان دهندگان این تظاهرات، دانشجویان و دانش آموزان از سراسر شهرهای انگلیس بویژه شهرهای نزدیک لندن در این تظاهرات که گفته می شود از بزرگترین تظاهرات دانشجویی در چهاردهه گذشته بوده است، حضور دارند.

'کریستی های' که خود را عضو کارزار تبلیغاتی علیه هزینه های بالای تحصیلی نامید، در حاشیه این راهپیمایی به خبرنگار ایرنا، گفت : ما باور داریم که آموزش حق همه است، اما هزینه های بالای تحصیلی و وجود شهریه های سنگین مانع دسترسی عادلانه همه مردم به آموزش شمرده می شود.

وی گفت: انتظار می رود که تا ساعاتی دیگر شماری زیادی از دانش آموزان و دانشجویان به این تظاهرات ملحق شوند.

بر اساس این گزارش، دولت محافظه کار دیوید کامرون از سال 2010 میلادی، سیاست های ریاضتی به منظور کاهش هزینه ها در بخش های مختلف از جمله در بخش آموزش و رفاه اجتماعی و درمانی درپیش گرفته که این مساله سبب اعتراض های گسترده در ماه های گذشته شده است.


منبع: ایرنا