۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴

سردرگمی ائتلاف بین‌المللی در قبال سوریه

حضور بیش از ۳۰۰ شبه نظامی قزاق در ترکیب داعش، و اظهارات یکی از رهبران معارض داخلی سوری مبنی بر اینکه آتش بس بین گروههای تروریستی گام نخست طرح دی‌مستورا است، اهم اخبار سوریه در ۲۴ ساعت گذشته را تشکیل می‌دهد.
کد خبر : ۲۰۹۴۱۶
صراط: حضور بیش از 300 شبه نظامی قزاق در ترکیب داعش، اظهارات یکی از رهبران معارض داخلی سوری مبنی بر اینکه آتش بس بین گروههای تروریستی گام نخست طرح دی‌مستورا است و اظهارات استاد دانشگاه دمشق مبنی بر اینکه طرح دی مستورا سیاست استعمارگران را در منطقه پیاده می‌کند و گزیده اخبار 24 ساعت گذشته سوریه در عرصه میدانی و سیاسی است.
 
دمپسی: به دنبال سرنگونی اسد نیستیم، اما به آن هدف هم می‌رسیم
 
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز چهارشنبه گفت این کشور در حال حاضر به دنبال سرنگون کردن نظام سوریه نیست، اما قطعا زمانی به این هدف می‌رسد.
 
بشار جعفری: داعش از سلاح شیمیایی در کوبانی استفاده کرده است
 
نماینده سوریه در سازمان ملل اعلام کرد که داعش از سلاح‌های شیمیایی علیه کُردهای شهر عین‌العرب(کوبانی) سوریه استفاده کرده است.
 
دمشق اجازه تجزیه سوریه را نمی‌دهد/ دی مستورا سیاست استعمارگران را در منطقه پیاده می‌کند
 
استاد دانشگاه دمشق با تاکید بر اینکه گروه‌های تروریستی در سوریه تحت امر رژیم‌های سرکرده خود برای حضور در مذاکرات احتمالی با یکدیگر آشتی کرده‌اند، گفت: دمشق اجازه تجزیه سوریه را نمی‌دهد.
 
آتش‌بس بین گروه‌های تروریستی گام نخست طرح «دی‌مستورا» است
 
عبدالهادی شحاده یکی از رهبران معارض داخلی سوریه تاکید کرد: آتش بس غیررسمی بین گروه‌های تروریستی در سوریه گام نخست طرح نماینده ویژه سازمان ملل با هدف تقویت جبهه نظامی تروریست‌ها در برابر ارتش سوریه است.
 
حضور بیش از 300 شبه‌نظامی قزاق در ترکیب داعش
 
رئیس سازمان امنیت ملی قزاقستان از حضور بیش از 300 شبه‌نظامی قزاق در ترکیب گروه تروریستی داعش خبر داد.
 
سردرگمی ائتلاف بین‌المللی در قبال سوریه/ تقلای ترکیه و قطر برای اتحاد تروریست‌ها
 
رئیس مرکز مطالعات راهبردی سوریه گفت: دمشق خوب می‌داند در صورت موافقتش با طرح دی‌مستورا، هم‌پیمانان تروریسم در سوریه آشفته‌حال می‌شوند زیرا در نهایت خود آنها هستند که گفت‌وگو با دولت سوریه را نمی‌پذیرند.
منبع: فارس