۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷

اظهارات نماینده عدم تعهد درباره مبارزه با ترورسیم

نماینده کشورمان در سازمان ملل آمادگی جنبش عدم تعهد را برای تشریک مساعی و مشورت به شورای امنیت درباره محتوای قطعنامه مبارزه با تروریسم اعلام کرد.
کد خبر : ۲۰۹۴۲۳
صراط: غلامحسین دهقانی سفیر و سرپرست نمایندگی کشورمان در سازمان ملل در نشست بحث آزاد شورای امنیت سازمان ملل، به نمایندگی از جنبش عدم تعهد درباره همکاری‌های بین‌المللی در مبارزه با تروریسم و افراطی گری خشونت آمیز مواضع جنبش عدم تعهد را تشریح کرد.
 
دهقانی همچنین آمادگی جنبش عدم تعهد را برای تشریک مساعی و مشورت به شورای امنیت درباره محتوای قطعنامه مبارزه با تروریسم اعلام کرد.
 
وی همچنین از موضع کشورمان نیز با برشمردن خطر تروریستهای تکفیری داعش برای همه منطقه تاکید کرد: مبارزه با این تروریست‌ها نیازمند عمل و نه صرفاً حرف و شعار است.
 
سفیر و سرپرست نمایندگی کشورمان در سازمان ملل با انتقاد از کشورهایی که تنها به شعار ضد داعش اکتفا می‌کنند و در جلوگیری از کمک رسانی به این گروه اهتمام لازم را به خرج نمی‌دهند، برخی اقدامات جمهوری اسلامی ایران را در مبارزه با این گروهک تروریستی تشریح کرد.
 
وی افزود: جنبش عدم تعهد همه اشکال تروریسم را بشدت محکوم می‌کند و از همه دولتها می‌خواهد از هرگونه کمک سیاسی، مالی، معنوی که به تقویت این پدیده شوم می‌انجامد، خودداری کنند.
 
دهقانی گفت: هرگونه تهدید اعضای جنبش عدم تعهد به بهانه مقابله با تروریسم، سوءاستفاده از قوانین پناهندگی، خطر پناه دادن به تروریست‌ها در برخی کشورها و جلوگیری از استرداد آنها، خلاف روح همکاری بین دولت‌ها برای مقابله تروریسم و همچنین مغایر با مفاد حقوق بین‌الملل است.
 
سفیر و سرپرست نمایندگی کشورمان در سازمان ملل افزود: جنبش عدم تعهد نگرانی عمیق خود را درقبال تهدید حاد و فزاینده کنونی در جهان توسط تروریست‌های مسلح خارجی که با سفر به کشورهای مختلف و یا با تغییر ملیت‌های خود و با هدف ارتکاب، طراحی، زمینه سازی و یا مشارکت در اقدامات تروریستی صورت می‌پذیرد، اعلام می‌کند.
 
وی افزود: این تروریست‌ها با شرکت در دوره‌های آموزشی و همچنین تعلیم دوره‌های تروریستی به دیگران برای بکارگیری آنان در درگیری‌های مسلحانه ضد امنیت کشورها و افراد، اقدام می‌کنند. دهقانی با تاکید بر لزوم اجرای تعهدات بین‌المللی کشورها در این خصوص، بار دیگر اهمیت ظرفیت سازی سازمان ملل متحد و مساعدت این سازمان به کشورها برای ظرفیت سازی در چارچوب اختیارات سازمان ملل بویژه در کشورهای مواجه با این معضل را خاطر نشان کرد و گفت: البته هرگونه کمک باید با درخواست کشورهای مواجه با تروریسم صورت پذیرد.
منبع: فارس