۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸

اعتراض گروهی علیه پوروشنکو در اوکراین

دهها نفر در کی یف پایتخت اوکراین در مراسمی که پترو پوروشنکو رییس جمهوری این کشور در آن حضور داشت، علیه وی شعار دادند.
کد خبر : ۲۰۹۶۴۹
صراط:  کانال تلویزیونی روسیه24 روز جمعه صحنه هایی را از مراسم امروز تجلیل از قربانیان انقلاب رنگی در اوکراین را در کی یف نشان داد که در آن پوروشنکو و صدها نفر دیگر حضور داشتند.

رییس جمهوری اوکراین دسته گلی در پای بنای یادبود 'قهرمانان انقلاب' (در خیابان اینستیتوتسکایا) در مرکز کی یف قرار داد و در این هنگام دهها نفر از حاضران شعارهایی علیه وی از جمله 'شرم بر تو' سر دادند.

پوروشنکو مدت کوتاهی تلاش کرد با توضیح معترضان را آرام کند اما آنها همچنان علیه وی شعار داده و رییس جمهوری اوکراین در حالی که فریاد اعتراض کنندگان به وی اجازه صحبت کردن نمی داد محل را ترک کرد.

معترضان ازجمله به عدم حمایت های اجتماعی دولت از مصدومان و معلولان حوادث ماه فوریه گذشته که به سرنگونی حکومت ویکتور یانوکوویچ و روی کار آمدن دولت غربگرا در اوکراین شد اعتراض کردند.

امروز 21 نوامبر دهمین سالروز انقلاب نارنجی و اولین سالگرد اعتراضات مخالفان دولت اوکراین علیه خودداری کی یف از امضای موافقت نامه همکاری بازرگانی با اتحادیه اروپا است.

این روز در اوکراین 'روز شایستگی و آزادی' نامیده شده و در آن قهرمانان و قربانیان انقلاب های رنگی سال 2004 و 2014 تجلیل می شوند.

به این مناسبت در کی یف و شهرهای دیگر اوکراین برنامه های سیاسی برای تجلیل قهرمانان انقلاب های رنگی برگزار می شد و قرار است بعدازظهر امروز در پایتخت اوکراین ، صدها نفر از اعضای گردان های مسلح داوطلب که در نبردهای شرق این کشور شرکت کرده اند تظاهرات برپا کنند.

در این رابطه در پایتخت اوکراین تدابیر شدید امنیتی اتخاذ شده و صدها مامور پلیس در نواحی مرکزی این شهر مستقر شده اند.
منبع: ایرنا