۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶

کلاهبرداری میلیاردی با اسم خواهر و برادر!

تبهکـــار حرفــه‌ای وقتی از زندان آزاد شد با فریب خواهر و برادرش سناریوی یک کلاهبرداری 1/5 میلیارد تومانی را کلید زد.
کد خبر : ۲۰۹۷۰۵
صراط: تبهکـــار حرفــه‌ای وقتی از زندان آزاد شد با فریب خواهر و برادرش سناریوی یک کلاهبرداری 1/5 میلیارد تومانی را کلید زد. روز 20مهرماه سال جاری گروهی فریب خورده با مراجعه به کلانتری 133 شهرزیبا ادعا کردند در خرید اقساطی خودرو از شرکت ... مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.
باتوجه به فرار گردانندگان این شرکت با دستور بازپرس شعبه 11 دادسرای ناحیه 5 تهران، مأموران اداره 14 پلیس آگاهی دست به کار شدند. در تحقیقات از فریب‌خوردگان مشخص شد آنان در آگهی روزنامه‌ای در جریان فعالیت شرکت ... قرار گرفته‌اند و با مراجعه به دفتر شرکت در بلوار فردوس به تنظیم قرارداد پرداخته و پول میلیونی داده‌اند.
یکی از این مالباخته‌ها گفت: «باتوجه به نشر آگهی در روزنامه و تبلیغات گسترده اینترنتی، برای خرید خودروی L90 به دفتر شرکت واقع در طبقه سوم یک مجتمع اداری به مدیریت «محمدرضا» مراجعه، پس از تنظیم قرارداد 50 میلیون تومان پرداخت کردم و قرار بود پس از شش ماه خودرویم را تحویل بگیرم اما پس از گذشت این مدت و در مراجعه به دفتر شرکت متوجه شدم محمدرضا شرکت را تخلیه کرده و گریخته است». 
فروشنده سه خودروی هیوندای سوناتا نیز به افسر پرونده گفت : «باتوجه به تبلیغات گسترده این شرکت، سه خودروی هیوندای سوناتا به ارزش 580 میلیون تومان را در اختیار شرکت قرار دادم تا این شرکت خودروها را به قیمت مناسب به فروش برساند اما پس از تنظیم قرارداد، مدیر شرکت خودروها را به محل نامعلومی منتقل کرده یا به فروش رسانده و در حال حاضر متواری شده است».  با آغاز تحقیقات و بررسی اساسنامه شرکت خودرو، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند شرکت توسط خواهر و برادری ثبت شده اما آنها از فعالیت مجرمانه برادر خود هیچ اطلاعی ندارند . برادر محمدرضا به کارآگاهان گفت: «به درخواست برادرم اقدام به ثبت شرکت و نشر آگهی در روزنامه کرده و بعد از آن از اقدامات برادرم بی‌اطلاع هستم». خواهر وی نیز گفت: «به هیچ عنوان از موضوع ثبت شرکت اطلاعی نداشته و برادرم با استفاده از مدارک هویتی «حسن» اقدام به ثبت شرکت کرده است».
 این در حالی بود که کارآگاهان دریافتند «محمدرضا» 25ساله قبلاً به خاطر جعل، کلاهبرداری و استفاده از سند جعلی زندانی بوده و با سپردن وثیقه از زندان آزاد شده و بلافاصله با فریب خواهر و برادر خود اقدام به ثبت شرکت کرده اما این شرکت فاقد هرگونه مجوز رسمی از بانک مرکزی برای فعالیت در زمینه خرید و فروش خودرو بوده است. کارآگاهان خیلی زود پاتوق محمدرضا در محدوده میدان راه‌آهن را شناسایی کردند و وی بازداشت شد و در بازرسی از محمدرضا، برگه قبض پارکینگ مربوط به یک سوناتا متعلق به یکی از طعمه‌هایش کشف و پس از مراجعه کارآگاهان به این پارکینگ، خودرو پیدا شد.  محمدرضا در بازجویی‌ها گفت: «به علت داشتن سابقه کیفری از برادرم درخواست ثبت شرکت کردم. در زمان تنظیم اساسنامه، برادرم برای کمک به من تنها اساسنامه را امضا کرد ولی امضای خواهرم را باتوجه به اینکه شناسنامه‌اش را در اختیار داشتم، خودم جعل کرده و به این شیوه شرکت را ثبت کردم».   وی افزود: «از هفت ماه پیش فعالیت خودم تحت عنوان این شرکت را آغاز کرده و در این مدت طعمه‌های زیادی داشتم و با بخشی از پول، در جزیره قشم اقدام به خرید چند دستگاه خودروی خارجی کردم و در مجموع یک میلیارد و 500 میلیون تومان به حسابم واریز شده است».
منبع: ایران