۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴

دیدار نماینده سازمان ملل با نخست وزیر لبنان

هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در لبنان با نخست وزیر این کشور دیدار و درباره تحولات داخلی و منطقه‌ای با وی گفت‌‌وگو کرد.
کد خبر : ۲۰۹۷۸۱
صراط: «دیریک بلامبلی» هماهنگ ویژه سازمان ملل در لبنان شنبه (امروز) با «تمام سلام» نخست وزیر این کشور در مقر نخست وزیری دیدار کرد.
 
گزارش شبکه تلویزیونی «الجدید» حاکی است که بلامبلی و سلام درباره تحولات مورد علاقه دو طرف بحث و گفت‌وگو کردند.
 
«تمام سلام» نخست وزیر  لبنان جمعه (دیروز) همزمان با فرا رسیدن سالروز استقلال کشورش با صدور بیانیه‌ای برگزاری همه جشن‌ها به همین مناسبت را لغو کرد و افزود: در سایه تحولات جاری، همه جشن‌ها و دیدارهای رسمی به مناسبت سالروز استقلال که معمولا ادارات دولتی، سفارتخانه‌ها و شهرداری‌ها برگزار می‌کنند، لغو می‌شود (جزئیات بیشتر).
 
در همین حال دیریک بلامبلی، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در لبنان در سخنانی خاطرنشان کرد که امیدوار است که روز ملی‌ای را در لبنان ببیند که در آن رئیس جمهور جدید این کشور در کاخ ریاست جمهوری حضور داشته باشد و در آن هنگام مراسم استقلال لبنان برگزار شود.
 
دیروز «سعد حریری» نخست وزیر اسبق و رئیس جریان «المستقبل» لبنان که پس از سرنگونی کابینه‌اش، زندگی در عربستان سعودی و فرانسه را به سکونت درمیان لبنانی‌ها ترجیح داده است، در سالروز استقلال کشورش با صدور بیانیه‌ای مدعی شد که «اینکه سالروز استقلال فرا برسد و در میان ما رئیس جمهوری حضور نداشته باشد، این امر توهین آمیز و هراس آمیز است».
 
وی عید استقلال را مناسبتی برای دعوت مجدد به در پیش گرفتن نقشه راهی به منظور پاسداری از لبنان از تندبادهای منطقه‌‌ای خواند و با تاکید بر لزوم برگزاری هر چه سریع‌تر مشورت‌ها بین جریان‌های سیاسی به منظور دستیابی به توافقی برای انتخاب رئیس جمهور آینده این کشور، یادآور شد: رئیس جمهور آینده (باید) زنده کردن گفت‌وگوهای ملی، متوقف کردن رویکرد فتنه و پایان دادن به درگیری‌های امنیتی و نظامی با جنگ سوریه را اولویت خود بداند.
 
رئیس جریان المستقبل که درشرایط سخت خلأ سیاسی، تحولات امنیتی و تهدیدات گروهک‌های تروریستی داعش و جبهه النصره علیه کشورش در بیرون کشور به سر می‌برد، افزود: این نقشه راه، اصل محکمی برای آرامش، محبوبیت ارتش و نقش آن در کنترل مرزها و مبارزه با تروریسم و همچنین آزاد سازی نظامیان ربوده شده (در عرسال) به شمار می‌رود و به مثابه پلی برای عبور به کشور مستقل مورد علاقه همه لبنانی است.
منبع: فارس