۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴

تناقض‌گویی ارشاد درباره مجوز طرح ترافیک خبرنگاران

معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با نقض اطلاعیه پیشین خود اعلام کرد که فقط مدیران مسئول «نشریات» می‌توانند درخواست خود را به مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی برای دریافت آرم طرح ترافیک ارائه دهند.
کد خبر : ۲۰۹۹۳۱
صراط: اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد در تاریخ 26 آبان‌ماه طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در پی ارسال درخواست تعدادی از مدیران مسئول مطبوعات درخصوص دریافت تقاضای طرح ترافیک، تمامی مدیران مسئول مطبوعات می‌توانند نسبت به معرفی همکاران مطبوعاتی و متقاضیان دریافت آرم طرح ترافیک به اداره کل مطبوعات داخلی اقدام ‌کنند.
 
این در حالی است که اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی معاونت مطبوعاتی ارشاد امروز و با گذشت چند روز، اطلاعیه‌ای متناقض صادر کرد به طوری‌که در فراخوان جدید اعلام شد که فقط مدیران مسئول نشریات می‌توانند درخواست خود را مبنی به درخواست آرم طرح ترافیک به این اداره کل اعلام کنند.
 
این اداره کل امروز اعلام کرد که با توجه به فراخوانی که برای «نشریات» جهت معرفی به شهرداری تهران اعلام کردیم تا امروز بالغ بر 300 نشریه درخواست خود را ارسال کرده‌اند که پس از بررسی به شهرداری تهران معرفی می‌شوند.
 
بر اساس این فراخوان حسن محرابی اضافه کرد: دریافت آرم طرح ترافیک منوط به تایید شهرداری تهران و بر اساس ضوابط سازمان حمل و نقل و ترافیک خواهد بود.
 
وی همچنین با اشاره به ارسال درخواست‌هایی از روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها تاکید کرد: سهمیه طرح ترافیک روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها احتمالا طبق سنوات گذشته مستقیما از سوی شهرداری تهران به آنان ارائه می شود و وزارت ارشاد در این زمینه اقدامی نمی‌کند.
منبع: فارس