۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۲

آمادگی مصر برای اعزام نیرو به فلسطین

رئیس جمهور مصر در سخنانی آمادگی کشورش را برای اعزام نیرو به کشور آتی فلسطین جهت کمک به مسئولان فلسطینی برای اداره کشور و حفظ ثبات آن اعلام کرد.
کد خبر : ۲۱۰۰۵۵
صراط: به نقل از سایت خبری فلسطین الیوم، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر در گفتگو با یک روزنامه ایتالیایی گفت: ما آماده‌ایم تا بعد از تشکیل کشور فلسطین نیروهای خود را به این کشور اعزام کنیم تا اقدامات لازم را برای کمک به مسئولان فلسطینی جهت حفظ ثبات و ادره آن اتخاذ کنند.

وی گفت: اعزام نیروهای مصری در مرحله اول تشکیل کشور فلسطین را می‌طلبد اما در هر صورت اعزام نیروهای ما به فلسطین با موافقت دولت اسرائیل و تشکیلات خودگردان صورت می گیرد.

سیسی خاطرنشان کرد: ما آماده‌ایم تا نیروهایمان را به کشور فلسطین اعزام کنیم. به نیروهای پلیس محلی کمک کرده و به اسرائیلی ها اطمینان می دهیم که می توانیم امنیت را برقرار سازیم. مطمئنا این مسئله تا ابد نخواهد بود اما تا دوره‌ای که اطمینان و اعتماد بار دیگر به دو طرف بازگردد ادامه خواهد داشت.

وی افزود: بازگرداندن اعتماد به زمان نیاز دارد. من ساعت‌ها با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مورد پیشنهاد اعزام نیروهای مصری حرف زده‌ام.

سیسی درخصوص حملات افراد مسلح در صحرای سیناء نیز گفت: گروه داعش یکی از دو روی سکه تروریسم است و من با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان در این خصوص و درباره جنایت‌های این گروه مسلح در حق اقلیت‌ها و در راس آن مسیحی‌ها حرف خواهم زد.

وی درباره اوضاع لیبی گفت: جامعه جهانی باید گزینه واضح و روشنی را انتخاب کند که به نفع ارتش لیبی باشد نه به نفع طرف دیگر در این کشور. باید کمک‌های نظامی و تجهیزات برای ارتش لیبی ارسال کرد. ما هیچ گاه به مداخله نظامی در این کشور نپرداخته‌ایم و هیچ گاه هم دست به چنین اقدامی نمی‌زنیم.

سیسی درباره روابط با آمریکا و روسیه نیز تصریح کرد: ما تفاهم زیادی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه داریم، روابط دوستانه ما نیز با آمریکا ازسر گرفته شده است
منبع: ایسنا