۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۷

جزئیات دیدار لاریجانی با رئیس قوه‌ قضائیه

رئیس مجلس بحران‌های اخیر در منطقه را به ضرر کشورهای اسلامی دانست و گفت: دشمنان امت اسلامی با ایجاد اختلافات فرقه‌ای سعی دارند از قدرت امت اسلامی بکاهند.
کد خبر : ۲۱۰۲۵۳
صراط:  علی بن الفطیس المری رئیس قوه قضائیه قطر عصر امروز دوشنبه با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

طی این دیدار لاریجانی با اشاره به توانمندی‌های دو کشور در عرصه‌های گوناگون، گفت: فرصت‌های فراوانی در بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و تجاری میان افراد و قطر وجود دارد که باید با گفت‌وگو و رایزنی‌های مستمر از آن‌ها به نفع دو ملت استفاده کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش بحران‌های اخیر در منطقه را به ضرر کشورهای اسلامی دانست و افزود: دشمنان امت اسلامی با ایجاد اختلافات فرقه‌ای سعی دارند از قدرت امت اسلامی بکاهند.

وی در همین راستا ادامه داد: باید با همفکری، ارتقاء سطح همکاری‌های سیاسی،‌ دیدارهای منظم و ایجاد وحدت میان کشورهای اسلامی جلوی هرگونه اختلافی را گرفت.

لاریجانی در ادامه با اشاره به گسترش گروه‌های افراطی و تروریستی در جوامع اسلامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا مخالف هرگونه کمک به این گروه‌ها بوده و وجود آن‌ها را باعث ایجاد مشکلات در منطقه و به ضرر جهان اسلام می‌‌داند.

وی در پایان توسعه همکاری‌های پارلمانی، قضائی و تسهیل در امر روادید تجار و بازرگانان دو کشور را فرصتی برای گسترش همکاری‌های بیشتر فیمابین دانست.

در ادامه این دیدار علی بن الفطیس المری رئیس قوه قضائیه با ابراز خرسندی از روند رو به رشد ارتباطات میان قطر و جمهوری اسلامی ایران، گفت: همواره روابطی پایدار و برادرانه میان دو کشور وجود داشته و امیر و مقامات عالی‌رتبه قطر بر توسعه مناسبات دو جانبه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران تاکید دارند.

رئیس قوه قضائیه قطر پدید آمدن فراز و فرود در روابط میان کشورها را امری طبیعی و غیر‌قابل پیش‌بینی دانست و افزود: نباید اجازه بدهیم اختلافات جزئی در مراودات دوستانه میان دو کشور خللی ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد:‌ گفت‌وگوها و تبادل هیئت‌های پارلمانی و سیاسی می‌تواند به نزدیک شدن مواضع دو کشور در مسائل مختلف منطقه‌ای و بین المللی کمک کند.

منبع: تسنیم