۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹

توطئه سرقت خانوادگی پشت میله‌های زندان

اعضای یک باند خانوادگی توطئه‌های سرقت خود را پشت میله‌های زندان طراحی می‌کردند.
کد خبر : ۲۱۰۳۶۵
صراط: اعضای یک باند خانوادگی توطئه‌های سرقت خود را پشت میله‌های زندان طراحی می‌کردند.

راز اقدامات خلافکارانه این شبکه تبهکار با شکایت‌های مشابه چندتن از طعمه‌هایشان و در جریان تجسس‌های مأموران مبارزه با سرقت آگاهی استان خراسان رضوی فاش شد. اعضای این باند از دزدان خودرو وقتی پشت میله‌های زندان بودند با هم آشنا شده و تبهکاری‌های خود را طراحی می‌کردند. پلیس با آغاز تحقیقات روی این باند دریافت بیشتر سرقت‌ها در محدوده 100 متری کمربندی در میدان امام حسین مشهد رخ می‌دهد.

با به‌دست آمدن این سرنخ کارآگاهان به تجسس‌های ویژه‌ای دست زدند و در شاخه‌ای از تحقیقات به اطلاعات عجیبی دست یافتند. مأموران در حالی که از طریق دوربین مداربسته به بررسی صحنه‌های سرقت می‌پرداختند متوجه شدند دزد خودرو یکی از تبهکاران قدیمی است که در زندان دوران محکومیتش را می‌گذراند.

تحقیقات نشان می‌داد این دزد حرفه‌ای که «اصغر» نام دارد برای مرخصی در بیرون از زندان است. بدین ترتیب مأموران با عملیات ویژه توانستند اصغر را که در حال سرقت خودروی سمند بود، دستگیر کنند.

وی در بازجویی‌ها گفت: در زندان با فردی به اسم «علی افغان» آشنا شدم و نقشه طراحی سرقت خودروها را کشیدیم، در این زمینه نیز پدر 65 ساله و برادرم «جعفر» 34 ساله با ما همکاری می‌کردند  و تصمیم گرفتیم در مرخصی از زندان نقشه‌هایمان را عملی کنیم.

با اعترافات اصغر، پدر و برادر وی نیز شناسایی و دستگیر شدند. آنها که ابتدا قصد به بیراهه کشاندن پرونده را داشتند پس از دستگیری ادعا کردند چهارمین همدستشان علی افغان مرده و در طراحی این نقشه سرقت نقشی نداشته است. مأموران با تحقیقات و تجسس‌های ویژه‌ای دریافتند مرگ علی افغان تنها یک شایعه بوده و بدین ترتیب با رازگشایی این پرونده به ردیابی دزد حرفه‌ای دست زدند و توانستند وی را که در یکی از شهرهای مرزی کشور مخفی شده بود دستگیر کنند.

دزد حرفه‌ای که باور نداشت در دام پلیس گرفتار شده است به پلیس گفت: اصغر، پدر و برادرش خودروهای سرقتی را به من تحویل می‌دادند و پس از آن من آنها را از مرز خارج کرده و با دریافت پول‌های گزافی می‌فروختم. با اعترافات اعضای باند دزدان حرفه‌ای خودرو، آنها راهی زندان شدند. 

سرتیپ «بهمن امیری‌مقدم» فرمانده پلیس استان خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: متهمان تاکنون به 25 سرقت خودرو اعتراف کردند و در بازرسی از مخفیگاه اصلی آنها در جاده قوچان چهار خودروی سرقتی که دو زانتیا، یک سمند و یک پراید اوراق شده بود کشف و ضبط شد. بنابر این گزارش، تحقیقات تکمیلی برای بررسی بیشتر این پرونده همچنان ادامه دارد.
منبع: ایران
برچسب ها: توطئه سرقت زندان