۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۰

كنكوري‌ها گوشت‌قرمز و سبزي‌بخورند

يك متخصص تغذيه گفت: مصرف گوشت قرمز، جگر و سبزي‌ها موجب شادابي دانش‌آموزان مي شود و به خصوص مصرف آن براي كنكوري‌ها توصيه مي‌شود.
کد خبر : ۲۱۰۴۵

مرتضي صفوي در گفت‌و‌گو با فارس با بيان اينكه دانش‌آموزان در دوران كنكور از قندهاي ساده زياد استفاده نكنند، اظهار داشت: بر اثر خوردن قند‌هاي ساده، انسولين در خون زياد ترشح مي‌شود كه موجب افت قند خون آنها مي‌شود؛ افرادي كه در زمان كنكور از قندهاي ساده و شكلات استفاده مي‌كنند، انسولين بيشتري در خون آنها ترشح ‌شده و در نتيجه موجب افت قند خون در آنها مي‌شود.

اين متخصص تغذيه اضافه كرد: دانش‌آموزان در وعده‌هاي غذايي خود از ماست و شير استفاده كنند زيرا به دليل داشتن كلسيم فراوان براي سلول‌هاي عصبي بسيار مفيد است و موجب آرامش اعصاب در دانش‌آموزان مي‌شود.

وي در ادامه گفت: دانش‌آموزان در اين دوران ماهي مصرف كنند به دليل اينكه ماهي حاوي اسيد چرب امگا 3 است كه از كم‌خوني پيشگيري مي‌كند و موجب افزايش يادگيري مي‌شود.

صفوي بيان داشت: دانش‌آموزان در اين دوران از غذا‌هاي حاوي آهن مانند گوشت قرمز، جگر، مغز، سبزي‌ها و تخم مرغ استفاده كنند كه موجب شادابي و از بين رفتن كسلي آنها مي‌شود زيرا ويتامين‌‌هاي گروه B موجود در اين مواد براي تقويت ذهن و آرامش اعصاب دانش‌آموزان مفيد است.

خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم