۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۹
سانسورچی همچنان می تازد

پناهیان از «ولیجه» گفت، روزنامه ایران‌سانسورکرد!

این خطیب توانمند در مراسم یاد شده در بیت رهبری که در محضر رهبر انقلاب و با حضور رییس جمهور برگزارشد در سخنان مهمی با اشاره به ماجرای سجده نکردن شیطان در برابر حضرت آدم ولایت‌گریزی ابلیس را با تکیه به شش هزار سال عبادت دانست.
کد خبر : ۲۱۰۶۰
"صراط" - روزنامه ایران که بتازگی تحت سرپرستی سینه چاک آقای منحرف قرار گرفته است، سخنان حجت الاسلام پناهیان در چهارمین شب مراسم سوگواری در بیت رهبری را سانسور کرد.
به گزارش صراط نیوز، روزنامه ایران در مطلبی با نام حاشیه نگاری خبرنگار ایران از مراسم شام غریبان حضرت زهرا(س) با اشاره به سخنان حجت الاسلام پناهیان در توصیفی مبهم از مضمون سخنان پناهیان نوشت: حجت الاسلام پناهیان از خطیبان به ایراد سخنرانی درباره مسایل اسلام، تاریخ اسلام، امور معنوی و فضایل اخلاقی می پردازد.
نوع نگارش روزنامه ایران از سخنان حجت الاسلام پناهیان در حالی است که این خطیب توانمند در مراسم یاد شده در بیت رهبری که در محضر رهبر انقلاب و با حضور رییس جمهور برگزارشد در سخنان مهمی با اشاره به ماجرای سجده نکردن شیطان در برابر حضرت آدم ولایت‌گریزی ابلیس را با تکیه به شش هزار سال عبادت دانست.
حجت الاسلام پناهیان در ادامه سخنان خود با یادآوری موضوع مهم عاقبت بخیری، امیرالمومنین(ع) را هم نگران عاقبت بخیری خود دانست و از همه خواست به این موضوع توجه ویژه بکنند.
پناهیان در ادامه فضایلی مانند یک کار خوب، دوست داشتن قرآن، دوست داشتن نماز و مواردی از این قبیل از جمله عدالت را در مواقعی بازدارنده و مانع حقیقت خوب بودن و علت اعتراض خوارج به امیرالمومنین(ع) را مسئله عدالت دانست و افزود: "از آن‌طرف عدالت‌زدگی ـ‌من یک کلمه‌ي زدگی را اجازه بدهید استفاده کنم‌ـ منهای ولایت، کار را به جاهای خیلی ناجوری می‌رساند. خوارج نمونه‌ي عجیب و غریب این نوع عدالت‌زدگی در تاریخ هستند. من این مثال را می‌زنم، تا همه‌ي خوبان هزاران فرسنگ از این بدی فاصله بگیرند."
پناهیان در پایان سخنان پیش از روضه نیز، یکی از علل لغزش را "ولیجه" دانست و خاطر نشان کرد:در لغت که نگاه می‌کنی می‌بینی این‌جوری نوشته: «ولیجه یعنی کسی که در قلب آدم نفوذ می‌کند. فکر و دل آدم را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. ممکن است رفیق باشد، ممکن است فامیل باشد، هر کسی ممکن است باشد. (الوليجة بمعنى ما يتّصف بالولوج و الاتّصال و الارتباط القلبىّ الباطنىّ بالنفوذ و الإلقاء و التأثير، كما في الخواصّ من الأحباب و الأصحاب و الأرحام. يراد منها ما يكون نافذا في قلوبهم و مؤثّرا في أفكارهم و ملقّنا فيهم خلاف قول اللّه و رسوله)(التحقيق‌فی‌کلمات‌القرآن، علامه‌ي سیدحسن‌مصطفوی/‏13/198) اینها را به‌شدّت باید مراقبت کرد. آدم گاهی مقابل رفیقش نمی‌تواند بگوید نه. آدم باید راه‌ها را ببندد. این یکی از تضمین‌هاست برای اینکه مبادا انسان از مسیر خارج بشود."
گفتنی است سانسور سخنان مهم پناهیان در بیت رهبری در حالی صورت می گیرد که روزنامه ایران در دوران کوتاه سرپرستی جوان فکر، یکبار دیگر بخشی از سخنان مهم آیت الله مهدوی کنی درباره مسایل روز را سانسور کرده بود و خبر گزاری ایرنا که مدیریت آن با جوان فکر است با انتشار سانسور شده سخنان مهم مقام معظم رهبری در جمع مردم فارس از دفتر رهبری تذکر گرفت.
هنوز مشخص نیست که چرا این روزنامه دولتی بخشهای مهم بیانات حجت الاسلام پناهیان در محضر رهبر انقلاب را منتشر نکرده است ؟
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۰
۸
۲
از رفیق مشائی انتظاری جز این نیست . خدا عاقبت همه را بخیر کند
مبين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۰
۶
۲
مرده شور آن محافلي را ببرد كه جو.... بخواهد متولي اش باشد
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۴:۴۹ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۰
۲
۱
البته این معنای شانسور ندارد بلکه اشاره نویسی است.
در این صورت سایت دفتر رهبری خود بیش از همه سانسور کرده است. کل خبر مربوطه از این قرار است:

در شام غریبان شهادت صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها مراسم با شکوه سوگواری و عزاداری بانوی عصمت و پاکدامنی، با حضور رهبر معظّم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای، اقشار مختلف مردم و مسئولان برگزار شد.
در این مراسم پُر فیض و معنوی که در حسینیه امام خمینی(ره) برپا شد عظمت و غربت خاندان اهل بیت علیهم السّلام تبیین شد و عزاداران در سوگ مصائب دُخت گرامی پیامبر اسلام گریستند و عزاداری کردند.
این مراسم تا یکشنبه شب در حسینیه امام خمینی(ره) ادامه دارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۸ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۰
۲
۰
برادر ولايي ام
الحمدلله مردم بابصيرتي داريم.وروزنامه ها وسايت ها را مي بينندوضمنا صدا ويما هم سخنان ارزشمند ايشان را پخش كرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۳ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۰
اقاي صراط جهت اطلاع شما
کیهان نوشت: روز یكشنبه در صفحه 2 روزنامه گزارشی منتشر شد كه به دلیل پاره ای بی دقتی ها برخی كاستی ها در آن راه یافته بود.

این گزارش كه با عنوان «گزارش كیهان از حلقه های درونی جریان انحرافی و مناسبات درونی آن» به چاپ رسید در واقع نوعی جمع بندی و بازنویسی از مطالبی بود كه طی چند روز گذشته در سایت ها و منابع مختلف درباره فعالیت های جریان انحرافی نوشته شده بود و ارزیابی های كیهان را در برنمی گرفت.

اگرچه در چند جای گزارش به برخی منابع اشاره شده اما به دلیل بی دقتی بخش تهیه كننده گزارش از تذكر این نكته كه این گزارش حاوی تحلیل های اختصاصی كیهان نیست غفلت شده بود. در بخش هایی از گزارش نیز به اخباری استناد شده بود كه صحت آنها تایید شده نیست. این بی دقتی بویژه درباره دستگیری فردی به نام ع.یعقوبی و ارتباط وی با باند انحرافی و همچنین گزارش سایت الف نیز صورت گرفته بود كه، كیهان بدینوسیله ضمن پوزش از خوانندگان، مجموعه موارد یاد شده را تصحیح می كند.


اگر اين كار را روزنامه ايران انجام داده بود زمان و زمين را به هم مي بافتي و هر چه از دهانت در مي امد نثار مي كردي خدا وكيلي بيا به صراط مستقيم ضرر نمي كني
اين كامنت را ممكنه منتشر نكني