۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۹

افزایش وام‌‌های ضروری دانشجویی

فرهاد جعفری در نشست خبری معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به این که هر سال20تا30درصد به دانشجویان متقاضی وام افزوده می‌شود، افزایش بودجه‌ صندوق که برای امسال2.6درصد در نظر گرفته شده، کفایت نمی‌کند.
کد خبر : ۲۱۰۷۱

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت افزایش اعتبارات این صندوق را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر ، فرهاد جعفری در نشست خبری معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به این که هر سال20تا30درصد به دانشجویان متقاضی وام افزوده می‌شود، افزایش بودجه‌ صندوق که برای امسال2.6درصد در نظر گرفته شده، کفایت نمی‌کند.

وی خبر داد: اگر برای سال آینده تحصیلی اعتبارات کافی در نظر گرفته شود، وام ضروری را افزایش خواهیم داد.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: در صورت موافقت هیئت امنا و جذب اعتبار کافی، ودیعه مسکن برای دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی هم افزایش خواهد یافت.

جعفری در ادامه به تشریح میزان وام‌های مختلف دانشجویی پرداخت و گفت: میزان وام تحصیلی برای دانشجویان مجرد به ماهانه38هزار تومان و برای متاهلان به56هزار تومان افزایش یافته است.

وی ادامه داد: حق اولاد برای دانشجویان هم با200درصد افزایش به9000 تومان رسیده است.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت اعلام کرد: وام دانشجویان ممتاز مجرد ماهانه114 هزار تومان و برای متاهلان168هزار تومان است.

جعفری اضافه کرد: وام خرید کالا هم با100درصد افزایش به200هزار تومان رسیده است.

وی سال گذشته را سال ثبت رکورد برای اعطای وام به دانشجویان وزارت بهداشت خواند و گفت: 168هزار و900وام در این سال اعطا شد که نسبت به سال1387در مدت دو سال دو برابر شده است.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که اعتبار توزیع شده برای اعطای16نوع تسهیلات است، گفت: در سال گذشته نسبت به سال هشتاد و هشت 35درصد افزایش اعتبار داشته‌ایم.

جعفری رکورد زمانی اعطای وام پس از دریافت تقاضا از دانشگاه را بین سه تا پنج روز خواند و گفت: کیفیت خدمات با ارایه خدمات الکترونیک افزایش یافته است، به طوری که متقاضیان با مراجعه به پایگاه اینترنتی صندوق به نشانیwww.srd.ir امکان بهره‌مند شدن از خدمات مختلف را خواهند داشت.